Rysunek i malarstwo 2
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: 06-S1AR16.2019

Nazwa modułu: | Rysunek i malarstwo 2 |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_RIM_01_2 |
Kod programu: | 06-S1AR16.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Kontynuacja modułu 1 zawiera pogłębione treści dotyczące stymulowania w studentach postaw poszukujących, analizujących i mobilizowanie do podejmowania refleksji na temat szeroko rozumianej sztuki. Celem zajęć jest kontynuowanie zaznajamiania z bazową wiedzą dotyczącą świadomego wykorzystania środków plastycznych. Nabycie przez studenta rozszerzonej wiedzy z zakresu podstaw w obszarze malarstwa i rysunku. Oswajanie studenta z sytuacją dotyczącą przypadku i ryzyka w działaniach twórczych i uznanie przypadku jako czynnika wywierającego wpływ na kształt kompozycji. To także dalsze uświadamianie studenta, że kluczowym elementem działania artystycznego jest pomysł, idea zaś środki wyrazu są traktowane jako ich nośniki. Zajęcia w fazie ćwiczeniowej przygotowują do kontynuowania edukacji w pracowniach roku II |
Wymagania wstępne: | zaliczenie części 1 modułu (semetr zimowy) |
Literatura podstawowa: | podstawowa
Kunińska I.(red), Sztuka Świata, tom I-X, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 1989
Zasieczna B.(red ), Historia Sztuki Świata, t.1- 8, Wydawnictwo MUZA ,Warszawa 2001
Rotenberg A., Sztuka w Polsce 1945-2005, Wydawnictwo Stentor, Warszawa 2005.
Żmijewski A., Drżące ciała. Rozmowy z artystami, Wydawnictwo Krytyki Politycznej Warszawa 2008.
Eco U., Historia brzydoty, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2007.
Hockney D.,Wiedza Tajemna, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac naukowych UNIVERSITAS, Kraków 2006
Barcsay J., Anatomia dla artysty, Wydawnictwo OSSOLINEUM, Wrocław 1988
uzupełniająca
Magazyn o sztuce-Arteon, Dom Wydawniczy Kruszona, Poznań
Magazyn o sztuce- Notes na 6 tygodni, Wydawnictwo Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Warszawa.
Magazyn SZUM, Fundacja Kultura Miejsca, Warszawa
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma pełną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności malarskich i rysunkowych, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania się zawodowego, poszerzania umiejętności oraz rozwoju osobistego, dokonuje refleksyjnej samooceny wyznaczając kierunki własnego rozwoju artystycznego i osobowościowego [_K_1] |
ART_K01 [3/5] |
Posiada podstawowe umiejętności w realizowaniu własnych koncepcji artystycznych w procesie terapeutycznym z wykorzystaniem szerokiego wachlarza umiejętności plastycznych i malarskich [_U_1] |
ART_U05 [4/5] |
Potrafi dokonać analizy własnych działań rysunkowych i malarskich i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu [_U_2] |
ART_U24 [3/5] |
Ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac rysunkowych i malarskich związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą rysunkowych i malarskich środków ekspresji i umiejętności warsztatowych [_W_1] |
ART_W01 [4/5] |
Zna powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami rysunku i działań malarskich [_W_2] |
ART_W03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie warsztatu [_w_1] | Sprawdzenie czy student potrafi w praktyczny sposób posługiwać się podstawowymi umiejętnościami plastycznymi z zakresu malarstwa, rysunku (uchwycenie kompozycji, budowanie poprawnych proporcji, analiza poprawna formy, poszukiwanie umiejętnie własnych wyjątkowych materii czy docenianie przypadku i ryzyka w działaniach twórczych) |
_U_1 |
Przegląd prac [_w_2] | Sprawdzenie czy student w świadomy sposób potrafi wykorzystać różnorodne środki plastyczne z nastawieniem na celowe uwarunkowanie ekspresji dzieła. |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
warsztat [_fs_1] | Prowokowanie postępowań kreacyjnych (stymulowanie postaw analizujących i poszukujących);
Rzeczywisty kontakt studenta z tworzywem (możliwość decydowania, jakich środków użyć aby przełożyć myśl, ideę na wartość artystyczną) |
20 | 1. ślad- przejście, przejechanie, pozostałość po wydarzeniu czy obecności kogoś lub czegoś, odcisk, trop, pamiątka
2. mój pokój - temat ten może być zinterpretowany w sposób różnorodny; może to być analiza przestrzeni prywatnej, może to być odniesienie do konkretnego wnętrza, w którym przebywam. Można więc "Mój pokój" odczytywać dosłownie albo też abstrakcyjnie; głównie jednak jest interpretowany jako miejsce, gdzie kształtuje się świadomość i dookreśla się, umiejscawia siebie w świecie, miejsce w którym poszukuje sie prawdy. Mój pokój to zatem często bezpieczna przestrzeń, symbol poszukiwania tajemnic |
25 |
Zaliczenie warsztatu [_w_1] |
ćwiczenia [_fs_2] | Pejzaż- Zajęcia w przestrzeni otwartej (plener) |
10 | Anektowanie przestrzeni miejskich koniecznych do wykonania konkretnego zadania. Konsekwencją takich działań mogą być wytwory przekraczające granice technik rysunkowych i malarskich |
20 |
Przegląd prac [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |