Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: 06-S1AR16.2019

Nazwa modułu: | Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_BPRW_33 |
Kod programu: | 06-S1AR16.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Opanowanie i zrozumienie przez studentów biologicznego podłoża procesów rozwojowych na poziomie ustrojowym i narządowym, ich uwarunkowań oraz wynikających stąd możliwości i ograniczeń działań terapeutycznych jest celem modułu. Zagadnienia merytoryczne skoncentrowane zostaną na następujących kwestiach: składnikach i hierarchicznej budowie organizmu; biologicznych koncepcjach człowieka i ich konsekwencjach dla terapii; determinującej roli gametogenezy; rozwoju biologicznym i jego periodyzacji oraz charakterystyce poszczególnych okresów rozwojowych i czynnikach rozwoju |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | Jarygin W.N., Biologia : podręcznik dla studentów kierunków medycznych, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2003
Wolański N., Rozwój biologiczny człowieka : podstawy auksologii, gerontologii i promocji zdrowia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania biomedycznych wzorów ludzkiego zachowania się w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej i terapeutycznej [_U_1] |
ART_U18 [1/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie somatycznym i fizjologicznym [_W_1] |
ART_W16 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium pisemne [_w_1] | Kolokwium obejmie wszystkie zagadnienie teoretyczne, jakie student powinien opanować podczas wykładów oraz w wyniku uczestnictwa w prezentacji referatów |
_U_1 |
Referat [_w_2] | Praca przygotowana w oparciu o analizę i krytyczna interpretację literatury podmiotowej |
_U_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [_fs_1] | Wykład z prezentacją multimedialną |
15 | analiza literatury dotyczącej problematyki
przedmiotu; przyswojenie przez studenta zakresu pojęć związanych z ontogenezą |
10 |
Kolokwium pisemne [_w_1] |
ćwiczenia [_fs_2] | Prezentacja przygotowanej przez siebie analizy literatury przedmiotu w formie referatu |
15 | Przygotowanie referatu ze wskazanje lietraury przedmiotu, przygotowanie się do dyskusji na temat referowanych prac |
10 |
Referat [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |