Pracownia I Grafika 2
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: 06-S1AR16.2019

Nazwa modułu: | Pracownia I Grafika 2 |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_PWGRAF_08_2 |
Kod programu: | 06-S1AR16.2019 |
Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł trwa dwa semestry i II część zawiera poszerzone treści w zakresie technik graficznych. Celem zajęć jest realizacja zadań o rosnącym stopniu trudności natury formalnej, rozwijanie świadomości plastycznej i indywidualnych predyspozycji studenta; kształtowanie umiejętnego wykorzystywania związków między wyrażanymi treściami a użytymi środkami formalnymi w grafice. Główny nacisk kładziony jest na zagadnienia formy i idei w obrazie graficznym oraz pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu wykorzystania technik w kreacji artystycznej.Zajęcia realizowane w ramach modułu przygotują studenta do realizacji samodzielnie sformułowanego zadania w technice druku wklęsłego, wypukłego, mieszanej lub wypracowanej technice autorskiej i wykorzystania dla rozwoju potencjału intelektualnego ucznia oraz kompetencji emocjonalnych własnych i wychowanka. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz zajęcia w pracowni artystycznej, zajęcia indywidualne „mistrz-uczeń”, konsultacje, korekty, mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu - i dotyczą zadań 2 semestru |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie 1 semestru pracowni |
Literatura podstawowa: | podstawowa:
Gombrich E. H., Art and Illusion: A Study in the Psychology of Pictorial Representation, Phaidon Press, London 2002
Karolak W., Handford O. , Collage w twórczym rozwoju i arteterapii, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2011
Karolak W., Mapping w twórczym rozwoju i arteterapii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2006
Oliva C., Catafal J., Techniki graficzne, Wydawnictwo ARKADY, Warszawa 2005
Katalogi wystaw Międzynarodowe Triennale Grafiki Kraków
Katalogi Biennale Grafiki Studenckiej Poznań
Literatura dziecięca:
Sara Fanelli, The Onion’s Great Escape, Phaidon Press, Act Sew edition 2012, April 1
Sara Fanelli, Sometimes I think, Sometimes I am, Tate Publishing, 2007
Sara Fanelli, My Map Book Abc, 1995
Drew Daywalt, Oliver Jeffers, The Day the Crayons CAME HOME, Philomel 2015
Jan Bajtlik, Typogryzmol, Wydawnictwo Dwie Siostry
Seria autorskich zeszytów kreatywnych Wytwórnik, Wydawnictwo Wytwórnia
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student swobodnie operuje technikami graficznymi, znajduje zastosowanie i rozumie walory stymulujące i terapeutyczne działań artystycznych [_U_1] |
ART_U04 [4/5] |
Student posiada podstawowe umiejętności w realizowaniu własnych koncepcji artystycznych w procesie terapeutycznym, umie podejmować samodzielnie decyzje w zakresie realizacji prac artystycznych w wybranej przez siebie technice graficznej lub wypracowanej technice autorskiej i wykorzystać te techniki dla rozwoju potencjału emocjonalnrgo własnego i wychowanka [_U_2] |
ART_U05 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt [_w_1] | Opracowanie autorskiego scenariusza zajęć arteterapeutycznego z wykorzystaniem różnorodnych możliwości związanych warszatem technik graficznych:Opracowanie tematu realizacyjnego; dobór odpowiednich srodków wyrazu; prezentacja, analiza, realizacja, ocena, omówienie poszczeólnych etapów realizacji projektu, konsultacje.
Analiza swobodnej kreacji artystycznej.
|
_U_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
warsztat [_fs_1] | Indywidualne korekty,konsultacje, ćwiczenia warsztatowe, realizacje projektów, przeglądy robocze, otwarty przegląd prac |
30 | Przygotowanie projektu i pokaz |
20 |
Projekt [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |