Rzecznictwo prasowe
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: 05-S2PO12.2019

Nazwa modułu: | Rzecznictwo prasowe |
---|---|
Kod modułu: | RP |
Kod programu: | 05-S2PO12.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem modułu jest zapoznanie uczestników z podstawowymi informacjami z zakresu rzecznictwa prasowego i ewolucji tej profesji związanej ze stałym postępem technologicznym wpływającym na proces pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania informacji. Zajęcia realizowane w trakcie modułu podzielone są na dwie części. W pierwszej słuchacze poznają teoretyczne aspekty pracy rzecznika prasowego, kreowania wizerunku instytucji oraz relacji między rzecznikiem a dziennikarzem. W drugiej części tematem są praktyczne aspekty pracy rzecznika. W jej trakcie słuchacze uczą się poprawnego przygotowywania informacji i oświadczeń prasowych, organizowania konferencji prasowych, modelowych reakcji w sytuacji kryzysów komunikacyjnych. Nauka ta przebiega poprzez analizę konkretnych przykładów wystąpień i materiałów przygotowanych rzeczników prasowych oraz wskazanie błędów, które słuchacze popełniają w trakcie praktycznych zajęć z kamerą.
W trakcie realizacji modułu będzie położony akcent na wiedzę funkcjonalną, możliwą do wykorzystania nie tylko w pracy rzecznika, ale też w innych płaszczyznach aktywności, m.in. w dziennikarstwie i zawodach okołomedialnych.
|
Wymagania wstępne: | Słuchacz powinien znać podstawową terminologię używaną w nauce o mediach oraz podstawowe teorie dotyczące komunikacji społecznej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi uczestniczyć w przygotowywaniu działań komunikacyjnych, pracować w grupie oraz współdziałać z instytucjami medialnymi. [RP_K1] |
POL_2_K04 [5/5] |
Potrafi zorganizować konferencję prasową i inne formy bezpośredniej komunikacji z mediami. [RP_U1] |
POL_2_U11 [5/5] |
Potrafi prawidłowo przygotować siebie i innych do występowania przed kamerą. [RP_U2] |
POL_2_U17 [3/5] |
Posiada wiedzę o teoretycznych aspektach pracy rzecznika prasowego i zna podstawowe zasady współpracy między rzecznikiem prasowym a środowiskiem dziennikarskim. [RP_W1] |
POL_2_W10 [4/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat sposobu kreowania wizerunku instytucji w mediach tradycyjnych i Internecie. [RP_W2] |
POL_2_W09 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Pisemna praca zaliczeniowa [w1] | W ramach pracy własnej słuchacze przygotowują informacje prasowe i oświadczenia prasowe. Prowadzący ocenia poprawność ich przygotowania oraz umiejętność selekcjonowania informacji pod kątem ważności. |
RP_K1 |
Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [w2] | W trakcie dyskusji prowadzący zadaje pytania sprawdzające wiedzę, której dotyczy opisywany efekt kształcenia. Jeśli słuchacz nie dysponuje wystarczającą wiedzą, musi temat zaliczyć w trakcie konsultacji |
RP_K1 |
Praktyczne ćwiczenia kamerowe [w3] | W trakcie zajęć realizowane są praktyczne ćwiczenia z kamerą, w trakcie których oceniane są umiejętności przydatne w pracy rzecznika prasowego. |
RP_U2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [ R1] | Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod:
- dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia,
- aranżowanie konferencji prasowych i wystąpień medialnych,
- analizowanie i rozwiązywanie praktycznych problemów związanych z pracą rzecznika prasowego
|
30 | Praca własna studenta obejmuje:
- studiowanie literatury przedmiotu,
- przygotowywanie wystąpień ustnych i debat,
- przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej.
|
30 |
Pisemna praca zaliczeniowa [w1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |