Badania marketingowe Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: 05-S2PO12.2019

Nazwa modułu: Badania marketingowe
Kod modułu: BM
Kod programu: 05-S2PO12.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem modułu jest zapoznanie uczestników z informacjami z zakresu przeprowadzania badań marketingowych. W trakcie realizacji modułu będzie położony akcent na wiedzę funkcjonalną, możliwą do wykorzystania w przypadku samodzielnego prowadzenia badań marketingowych. Uczestnicy poznają nie tylko metody i techniki badań marketingowych, ale także nauczą się procesu poprawnego interpretowania rezultatów prowadzonych badań.
Wymagania wstępne:
Słuchacz powinien znać podstawową terminologię używaną w naukach o polityce oraz podstawowe pojęcia z zakresu marketingu.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do publicznej prezentacji wyników badań [BM_K1]
POL_2_K02 [3/5]
jest przygotowany do uczestnictwa w projektach realizowanych przez instytucje badawcze zajmujące się analizami marketingowymi [BM_K2]
POL_2_K04 [4/5]
Potrafi odpowiednio zaprojektować badanie marketingowe (dobrać próbę, skonstruować narzędzie badawcze i zebrać dane empiryczne) [BM_U1]
POL_2_U05 [5/5]
Potrafi korzystać z programów statystycznych, dokonać analizy statystycznej zebranego materiału empirycznego [BM_U2]
POL_2_U10 [4/5]
Posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu oraz badań marketingowych i procesu ich ewolucji. [BM_W1]
POL_2_W02 [3/5]
Ma wiedzę na temat konstruowania narzędzi badawczych, gromadzenia danych i wnioskowania na ich podstawie [BM_W2]
POL_2_W04 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekty zaliczeniowe [w1]
W trakcie realizacji modułu studenci opracowywać będą prace sprawdzające umiejętność projektowania badań marketingowych
BM_K1 BM_K2 BM_U1 BM_U2 BM_W1 BM_W2
Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [w2]
W trakcie dyskusji prowadzący zadaje pytania sprawdzające wiedzę, której dotyczy opisywany efekt kształcenia. Jeśli słuchacz nie dysponuje wystarczającą wiedzą, musi temat zaliczyć w trakcie konsultacji.
BM_W1 BM_W2
Egzamin kończący moduł [w3]
Egzamin kończący moduł na zakończenie semestru obejmuje pytania wymagające wiedzy, umiejętności i kompetencji określonych w modułowych efektach kształcenia.
BM_K1 BM_K2 BM_U1 BM_U2 BM_W1 BM_W2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [R1]
Metoda wykładowa
15
Praca własne studenta obejmująca przygotowanie do egzaminu
45 Egzamin kończący moduł [w3]
ćwiczenia [R2]
Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod: - dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia, - analizowanie i rozwiązywanie praktycznych problemów związanych z marketingiem i badaniami marketingowymi
15
Praca własna studenta obejmuje: - studiowanie literatury przedmiotu, - przygotowywanie wystąpień ustnych, - przygotowania projektów zaliczeniowych
45 Projekty zaliczeniowe [w1] Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [w2] Egzamin kończący moduł [w3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)