Instytucje prawa pracy i dialogu społecznego
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: 05-S2PO12.2019

Nazwa modułu: | Instytucje prawa pracy i dialogu społecznego |
---|---|
Kod modułu: | IPPDS |
Kod programu: | 05-S2PO12.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Słuchacz ma wiedzę w obszarze podstawowych regulacji prawa pracy, z szczególnym uwzględnieniem zakresu podmiotowego i przedmiotowego, funkcji i zasad prawa pracy, stosunku pracy, praw i obowiązków pracownika i pracodawcy, odpowiedzialności z tytułu ich naruszenia oraz o zasadach i podstawach prowadzenia dialogu społecznego, z uwzględnieniem koncepcji społecznej odpowiedzialności. Potrafi ocenić znaczenie rolę partycypacji pracowniczej w kształtowaniu indywidualnych i zbiorowych stosunków pracy oraz znaczenie instytucji dialogu społecznego w procesie prowadzenia polityki społeczno-gospodarczej. Potrafi wskazać znaczenie zasady społecznej odpowiedzialności na różnych poziomach regulacji stosunków pracy. |
Wymagania wstępne: | Słuchacz powinien posiadać wiedzę z zakresu przedmiotu: polityka społeczna, wstęp do nauki o państwie, polityka zatrudnienia i rynku pracy. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest przygotowany do aktywnego udziału w życiu politycznym, szczególnie w kontekście rynku pracy i stosunków pracy,
ma świadomość konsekwencji działań i mechanizmów działania partycypacji w sferze stosunków pracy na różnych szczeblach. Ma świadomość rangi zachowań etycznych w obszarze szeroko pojętych stosunków pracy.
[IPPDS_K_1] |
POL_2_K01 [3/5] |
Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności poszerzone o wymiar interdyscyplinarny. [IPPDS_K_2] |
POL_2_K07 [4/5] |
Potrafi ocenić rolę partycypacji pracowniczej w sferze stosunków pracy i znaczenie grup reprezentujących interesy partnerów społecznych oraz ich wpływ na proces decyzyjny, na różnych szczeblach poziomu decydowania politycznego.
[IPPDS_U_1] |
POL_2_U03 [4/5] |
Potrafi rozpoznać wyzwania i zagrożenia w sferze stosunków pracy, poddać ocenie relacje między głównymi partnerami
dialogu społecznego i wyjaśnić rolę zasad etycznych w sferze stosunków pracy.
[IPPDS_U_2] |
POL_2_U08 [3/5] |
Ma wiedzę dotyczącą ruchów politycznych i grup nacisku w obszarze stosunków pracy, kształtowania się partycypacji oraz reprezentacji pracowniczej i jej wpływu na całokształt stosunków pracy. Zna mechanizmy łagodzenia konfliktów w obszarze stosunków pracy na różnych szczeblach, z uwzględnieniem metod, technik i form partycypacji pracowniczej. Ma wiedzę o kształcie regulacji ustawowych dotyczących sfery stosunków pracy i dialogu społecznego oraz na temat procesu decyzyjnego w obszarze stosunków pracy na różnych szczeblach oraz o jego uwarunkowaniach. [IPPDS_W_1] |
POL_2_W08 [4/5] |
Posiada wiedzę dotyczącą zagrożeń i wyzwań w obszarze stosunków pracy, związków polityk szczegółowych z omawianym
obszarem oraz uwarunkowań aksjologicznych i psychologicznych determinujących całokształt stosunków między pracownikiem i pracodawcą.
[IPPDS_W_2] |
POL_2_W06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Dyskusja moderowana [IPPDS_w_1] | W trakcie dyskusji prowadzący zadaje pytania sprawdzające wiedzę, której dotyczy opisywany efekt kształcenia. Pytania mają również na celu zaktywizowanie słuchaczy i zachęcenie ich do wzięcia udziału w dyskusji. |
IPPDS_K_2 |
Rozwiązywanie problemów [IPPDS_w_2] | W trakcie ćwiczeń słuchacze analizują, interpretują i rozwiązują problemy związane z przewodnią tematyką zajęć (indywidualnie i grupowo). |
IPPDS_K_2 |
Praca z tekstem przewodnim [IPPDS_w_3] | W trakcie ćwiczeń słuchacze poddają analizie teksty aktów prawnych w zakresie tematyki będącej przedmiotem zajęć, |
IPPDS_U_1 |
Kolokwium zaliczeniowe [IPPDS_w_4] | Kolokwium zaliczeniowe na zakończenie semestru obejmuje pytania wymagające wiedzy i umiejętność określonych w modułowych efektach kształcenia. |
IPPDS_U_1 |
Debata [IPPDS_w_5] | Słuchacze biorą udział w krótkich debatach, w których mają możliwość obrony swoich opinii, przyjętych przez siebie stanowisk. |
IPPDS_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [IPPDS_fs_1] | Zajęcia są prowadzone z użyciem poniższych metod:
-dyskusja moderowana,
-analizowanie i rozwiązywanie praktycznych problemów,
-praca z tekstem przewodnim,
-debata.
|
30 | Praca własna studenta obejmuje:
-studiowanie literatury przedmiotu i materiałów źródłowych,
-przygotowanie wystąpień ustnych,
-przygotowanie do kolokwium,
-kwerenda strony internetowych poświęconych omawianej tematyce,
-śledzenie problematyki przedmiotu w mediach.
|
55 |
Dyskusja moderowana [IPPDS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |