Języki programowania w multimediach i internecie Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2014

Nazwa modułu: Języki programowania w multimediach i internecie
Kod modułu: 08-IO1S-13-7SI06
Kod programu: 08-S1INI12.2014
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć w tym module jest przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji internetowych, z naciskiem położonym na stosowane języki programowania oraz technologie umożliwiające pracę z multimediami. W ramach zajęć zostaną opisane możliwości oferowane przez różne technologie ze wskazaniem na ich ograniczenia i problemami związane z ich stosowaniem. Tematem zajęć jest również problematyka związana z projektowaniem aplikacji internetowych, ich użytecznością oraz wspomagającymi rozwiązaniami po stronie serwera. Studenci korzystają z wiedzy i umiejętności zdobytych w poprzednich modułach, rozwijając umiejętności programistyczne.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia wymaga modułów „Nowoczesne języki programowania obiektowego (cz. I)” i „Nowoczesne języki programowania obiektowego (cz. II)”.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę i konieczność ustawicznego uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych, a także potrafi formułować opinie na temat aktualnego stanu wiedzy w zakresie technologii internetowych [08-IO1S-13-7SI06-K_6]
K_1_A_I_K01 [1/5] K_1_A_I_K06 [1/5]
wyodrębnia informacje z literatury, zasobów internetowych oraz innych źródeł [08-IO1S-13-7SI06-U_3]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U06 [1/5]
potrafi zaprojektować i zaimplementować algorytm realizujący zadanie programistyczne związane z aplikacjami internetowymi i multimedialnymi [08-IO1S-13-7SI06-U_4]
K_1_A_I_U15 [1/5]
potrafi posługiwać się narzędziami programistycznymi oraz za ich pomocą samodzielnie zbudować aplikację multimedialną [08-IO1S-13-7SI06-U_5]
K_1_A_I_U16 [1/5] K_1_A_I_U17 [1/5] K_1_A_I_U19 [2/5]
przywołuje wiedzę w zakresie języków programowania aplikacji internetowych oraz architektury klient-serwer [08-IO1S-13-7SI06-W_1]
K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W13 [1/5]
ma podstawową wiedzę z zakresu tworzenia interaktywnych aplikacji internetowych oraz obsługi multimediów [08-IO1S-13-7SI06-W_2]
K_1_A_I_W17 [2/5] K_1_A_I_W20 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [08-IO1S-13-7SI06_w_1]
Przewidziane są dwa kolokwia związane z obsługą multimediów w aplikacjach desktop i internetowych.
08-IO1S-13-7SI06-U_3 08-IO1S-13-7SI06-W_1 08-IO1S-13-7SI06-W_2
projekt [08-IO1S-13-7SI06_w_2]
W ramach modułu zostanie samodzielnie przez studenta zrealizowany jeden projekt.
08-IO1S-13-7SI06-K_6 08-IO1S-13-7SI06-U_3 08-IO1S-13-7SI06-U_4 08-IO1S-13-7SI06-U_5
egzamin [08-IO1S-13-7SI06_w_3]
Sprawdzenie opanowanej teorii z zakresu wykładu i laboratorium
08-IO1S-13-7SI06-W_1 08-IO1S-13-7SI06-W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [08-IO1S-13-7SI06_fs1]
Wykład wprowadzający do technologii internetowych oraz specyfiki programowania na potrzeby aplikacji internetowych ilustrowany jest pokazem slajdów oraz prezentacją metod pracy na żywo z wykorzystaniem komputera przeprowadzaną przez wykładowcę.
15
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu i udostępnionymi materiałami, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych.
15 kolokwium [08-IO1S-13-7SI06_w_1] projekt [08-IO1S-13-7SI06_w_2] egzamin [08-IO1S-13-7SI06_w_3]
laboratorium [08-IO1S-13-7SI06_fs2]
Prowadzący prowadzi i instruuje studentów pracujących samodzielnie. W przypadku bardziej złożonych zagadnień prowadzący podpowiada optymalne rozwiązania. Poza pracą samodzielną studenci rozwiązują problemy inżynierskie w ramach „burzy mózgów”. Każdy student otrzymuje założenia projektu informatycznego, który ma wykonać.
30
Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie wykładów i udostępnionych materiałów do każdych zajęć ćwiczeniowych. Student samodzielnie wykonuje zadanie programistyczne z wykorzystaniem komputera i oprogramowania wspomagającego projektowanie, programowanie i testowanie, a następnie prezentuje sprawozdanie z wykonania projektu wraz z demonstracją.
60 projekt [08-IO1S-13-7SI06_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)