Ewolucja systemu międzynarodowego w okresie pozimnowojennym
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: 05-S2PO12.2019

Nazwa modułu: | Ewolucja systemu międzynarodowego w okresie pozimnowojennym |
---|---|
Kod modułu: | ESM |
Kod programu: | 05-S2PO12.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z głównymi determinantami i przejawami ewolucji systemu międzynarodowego na przełomie XX i XXI wieku. Studenci uzyskają w ramach zajęć wiedzę na temat powodów rozpadu układu bipolarnego , poznają główne koncepcje międzynarodowego ładu pozimnowojennego oraz zapoznają się z przejawami ewolucji systemu międzynarodowego na początku XXI wieku.
|
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu międzynarodowych stosunków politycznych.
Podstawowa wiedza z zakresu Międzynarodowych Stosunków Politycznych w Europie po Zimnej Wojnie.
Podstawowa wiedza z zakresu Bezpieczeństwa Narodowego i Międzynarodowego.
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest zdolny do zdefiniowania własnych wizji porządku międzynarodowego w XXI wieku. [ESM_K_1] |
POL_2_K02 [2/5] |
Ma świadomość znaczenia ewolucji systemu międzynarodowego dla stosunków międzynarodowych. [ESM_K_2] |
POL_2_K06 [2/5] |
Dostrzega ewolucję porządku międzynarodowego na początku XXI wieku. [ESM_U_1] |
POL_2_U08 [2/5] |
Potrafi wskazać główne determinanty ewolucji systemu międzynarodowego. [ESM_U_2] |
POL_2_U14 [2/5] |
Ma wiedzę na temat głównych uwarunkowań i najważniejszych przejawów rozpadu układu bipolarnego. [ESM_W_1] |
POL_2_W12 [5/5] |
Zna wizje porządku (systemu) międzynarodowego formułowane na początku lat 90. XX wieku. [ESM_W_2] |
POL_2_W09 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Dyskusja moderowana [ESM_w_1] | 1. Obecność na zajęciach (możliwe 2 nieobecności),
2. Udział w dyskusji - aktywność
3. Przygotowywanie własnych wystąpień w zakresie wybranych tematów
4. Kolokwium zaliczeniowe (od kilku do kilkunastu pytań zamkniętych i/lub krótkiej oraz dłuższej odpowiedzi) |
ESM_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [ESM_fs_1] | Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod:
- dyskusja moderowana,
- dyskusja dydaktyczna,
- dyskusja okrągłego stołu,
- metoda „burzy mózgów”
- aranżowanie debat,
- analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych
|
30 | Praca własna studenta obejmuje:
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu,
- zapoznanie się i zdanie lektur obowiązkowych,
- przygotowywanie wystąpień ustnych.
|
75 |
Dyskusja moderowana [ESM_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |