Praktyki pedagogiczne sem. III I V Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: 13-S1EP12.2014

Nazwa modułu: Praktyki pedagogiczne sem. III I V
Kod modułu: 13-EP-S1-PPED
Kod programu: 13-S1EP12.2014
Semestr:
  • semestr zimowy 2016/2017
  • semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Poznanie sposobu organizacji pracy odpowiednich typów szkół i placówek. Nabywanie i rozwijanie umiejętności nauczycielskich poprzez włączanie się w proces dydaktyczny i wychowawczy realizowany w placówkach oświatowo – wychowawczych, na różnych etapach nauczania, a w szczególności: a) nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć oraz prowadzenia ich obserwacji, b) nabycie umiejętności dokonywania analizy pracy nauczyciela i uczniów, a także własnej pracy i jej efektów. c) wdrażanie do samodzielnej aktywności w obszarze animacji działań artystycznych o charakterze edukacyjnym. d) praktyczne zastosowanie, w wyżej wymienionych obszarach, wiedzy i umiejętności z zakresu kształcenia ogólnego jaj i kierunkowego, w tym zagadnień pedagogiczno – psychologicznych oraz sprawności warsztatowych. d) poznanie organizacji i funkcjonowania szkół, placówek pozaszkolnych
Wymagania wstępne:
Ukończenie minimum dwóch modułów z zakresu pedagogiki, jednego modułu psychologii i metodyki
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [13-EP-S1-PPED-K-1]
KN2_K01 [2/5]
Rozwija swoje kompetencje poprzez samodzielną pracę [13-EP-S1-PPED-U-1]
K_U08 [4/5]
Posiada umiejętności do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [13-EP-S1-PPED-U-2]
KN2_U01 [1/5]
Umiejętnie komunikuje się zarówno z uczniami jak i współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym nauczycielami i specjalistami wspierającymi ten proces [13-EP-S1-PPED-U-3]
K_U03 [2/5]
Posiada wiedzę z zakresu psychologii i pedagogiki pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania [13-EP-S1-PPED-W-1]
K_W01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Przegląd wymaganej dokumentacji. [13-EP-S1-PPED -w-1]
Praktykę zalicza uczelniany opiekun praktyk. Podstawę zaliczenia stanowi następująca dokumentacja: a) Pozytywna opinia o studencie praktykancie wystawiona przez nauczyciela prowadzącego praktykanta, potwierdzona przez dyrektora szkoły (Załącznik nr 1). b) Zestawienie wszystkich lekcji obserwowanych oraz prowadzonych samodzielnie c) 8 wybranych konspektów lekcji obserwowanych d) Konspekty wszystkich przeprowadzonych samodzielnie lekcji, potwierdzonych podpisem nauczyciela prowadzącego . e) Własna pisemna charakterystyka praktyki (opis sukcesów i napotkanych trudności, odczuwane braki w przygotowaniu, ranga przedmiotu w szkole, stosunek uczniów do zajęć, poziom zaangażowania itp., maksymalnie dwie strony formatu A4).
13-EP-S1-PPED-K-1 13-EP-S1-PPED-U-1 13-EP-S1-PPED-U-2 13-EP-S1-PPED-U-3 13-EP-S1-PPED-W-1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPED -fs-1]
Przebieg praktyk uzależniony od warunków i możliwości danej placówki oraz nauczyciela prowadzącego
80
(brak informacji)
Przegląd wymaganej dokumentacji. [13-EP-S1-PPED -w-1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)