Współczesne kierunki rozwoju pracy socjalnej
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: 05-N1SP17.2019

Nazwa modułu: | Współczesne kierunki rozwoju pracy socjalnej |
---|---|
Kod modułu: | 05-SP-N1-WKRPS |
Kod programu: | 05-N1SP17.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu Współczesne kierunki rozwoju pracy socjalnej jest zapoznanie studentów z współczesnymi kierunkami w pracy socjalnej, w tym nowych metod i narzędzi oraz zaznajomienie ze zmianami w pomocy społecznej, w tym ze zmianami w przepisach prawa, m. in. w zakresie włączania nowych obszarów problemowych w sferę zainteresowania pomocy społecznej, nowych form wsparcia dla klientów pomocy społecznej. Dzięki temu student ma świadomość zmian zachodzących w pracy socjalnej i pomocy społecznej oraz jest otwarty na nowe idee |
Wymagania wstępne: | Odbycie zajęć w ramach modułów Teorie i metody pracy socjalnej z jednostką i rodziną, Teorie i metody pracy socjalnej z grupą i społecznością lokalną, Praca socjalna w różnych obszarach problemów społecznych (A) (B), System pomocy społecznej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat współczesnych metod, instrumentów i narzędzi pracy socjalnej [PS_WKR_1] |
PS1_W01 [1/5] |
Student ma wiedzę na temat nowych rozwiązań wprowadzanych do pomocy społecznej, w tym zmian legislacyjnych [PS_WKR_2] |
PS1_W03 [1/5] |
Student zna projekty i programy stwarzające możliwości rozwoju w pracy socjalnej i w pomocy społecznej i, w szczególności projekty realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego [PS_WKR_3] |
PS1_W16 [3/5] |
Student ma świadomość ciągłych zmian zachodzących w pracy socjalnej i pomocy społecznej oraz rozumie konieczność stałego dokształcania się zawodowego [PS_WKR_4] |
PS1_K01 [3/5] |
Student potrafi samodzielnie dotrzeć do potrzebnych informacji, ma umiejętność prezentacji zebranego materiału, w tym w formie multimedialnej [PS_WKR_5] |
PS1_U13 [1/5] |
Student posiada sprawność wyrażania swojej opinii i pomysłów oraz potrafi współpracować w grupie, wypracowywać wspólne stanowisko [PS_WKR_6] |
PS1_U18 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [PS_WKR _w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS_WKR_1 |
Aktywność własna studenta (opcjonalnie) [PS_WKR _w_2] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w oparciu o treści zajęć, wskazaną w sylabusie literaturę i doświadczenia własne |
PS_WKR_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [PS_WKR_fs_1] | omówienie i analiza wybranych zagadnień na podstawie treści wskazanych tekstów oraz prezentacji studentów, dyskusja, warsztaty grupowe, wypracowywanie opinii i pomysłów |
14 | przygotowanie, w oparciu o lekturę własną, wybranych tekstów oraz gromadzenie potrzebnych informacji do przygotowania prezentacji na temat nowych rozwiązań w pracy socjalnej i w pomocy społecznej – przykład dobrych praktyk
|
46 |
Sprawdzian [PS_WKR _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |