Rozwój człowieka w cyklu życia (A)
Field of study: Social Work
Programme code: 05-N1SP17.2019

Module name: | Rozwój człowieka w cyklu życia (A) |
---|---|
Module code: | 05-SP-N1-RCA |
Programme code: | 05-N1SP17.2019 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Moduł „Rozwój człowieka w cyklu życia (A)” jest ukierunkowany na efekty kształcenia w zakresie wiedzy i umiejętności z obszaru psychologii rozwojowej ze szczególnym uwzględnieniem właściwości rozwoju w pierwszych fazach życia (ćwiczenia) i mechanizmów i prawidłowości związanych z rozwojem osobowości, zmian w sferze poznawczej i w sferze rozwoju moralnego (wykłady). Pozwala uzyskać podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia, analizy i interpretacji procesów intrapsychicznych, rozumienia wpływu czynników osobowościowych, cech, motywacji i potrzeb na funkcjonowanie w rolach społecznych oraz rozpoznawania indywidualnych potrzeb i możliwości człowieka. Obejmuje zagadnienia z obszaru funkcjonowania osobowości człowieka, sfery jego emocji, rozwoju społecznego, moralnego, poznawczego oraz działania w zależności od stadium rozwoju. Szczególną wagę przywiązuje się do znajomości prawidłowości i trudności występujących w pierwszych fazach cyklu życia ludzkiego. Stwarza to przyszłym pracownikom socjalnym perspektywę prawidłowo przygotowanej i realizowanej pomocy.
Moduł stanowi pierwszą część zagadnień dotyczących aspektów rozwoju człowieka i ma swoją kontynuację w semestrze drugim.
|
Prerequisites: | Podstawowa orientacja w prawidłowościach rozwoju człowieka |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna społeczne i psychologiczne podstawy oraz uwarunkowania rozwoju człowieka [PS_RC_A_1] |
PS1_W01 [2/5] |
rozumie procesy, prawidłowości i trudności występujące w pierwszych fazach cyklu ludzkiego życia [PS_RC_A_2] |
PS1_W09 [5/5] |
zna prawidłowości rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego, poznawczego, moralnego oraz specyfikę funkcjonowania osobowości i emocji w fazach cyklu ludzkiego życia [PS_RC_A_3] |
PS1_W06 [3/5] |
posiada umiejętność analizy zachowań oraz rozpoznawania indywidualnych potrzeb i możliwości człowieka w poszczególnych fazach rozwoju [PS_RC_A_4] |
PS1_W09 [3/5] |
ma świadomość istoty właściwych oddziaływań na jednostkę w ramach profesjonalnej pracy socjalnej [PS_RC_A_5] |
PS1_W08 [1/5] |
potrafi pracować indywidualnie i w zespole, przyjmując różne role grupowe i uwzględniając dynamikę grupy [PS_RC_A_6] |
PS1_K01 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin [PS_RC_A_w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egzamin ustny / pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami, np. esej, recenzja, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS_RC_A_1 |
Sprawdzian [PS_RC_A_w_2] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS_RC_A_1 |
Aktywność własna studenta (opcjonalnie) [PS_RC_A_w_3] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w oparciu o treści zajęć, wskazaną w sylabusie literaturę i doświadczenia własne |
PS_RC_A_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_RC_A _fs_1] | wykład wprowadzający do zrozumienia istoty procesów związanych z rozwojem człowieka w cyklu życia i pogłębiający wiedzę dotyczącą mechanizmów i prawidłowości dotyczących rozwoju osobowości, rozwoju poznawczego oraz moralnego w cyklu życia jednostki. |
16 | praca ze wskazaną literaturą przedmiotu
obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy
odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę
|
40 |
Egzamin [PS_RC_A_w_1] |
practical classes [PS_RC_A _fs_2] | omówienie wybranych tekstów źródłowych, dyskusja, warsztaty grupowe, wystąpienia indywidualne i grupowe |
14 | przygotowanie do ćwiczeń przez samodzielną
lekturę wskazanych tekstów, udział w warsztatach, praca zespołowa
|
50 |
Sprawdzian [PS_RC_A_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |