Metodologia badań pedagogicznych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Metodologia badań pedagogicznych
Kod modułu: O_M
Kod programu: 06-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Efekty przedmiotu: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych zostaną zrealizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia.
Wymagania wstępne:
Dopisane zostaną w przyszłości na podstawie kodów modułów obligatoryjnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student przedstawia strukturę badań pedagogicznych, reguły i procedury występujące w procesie badania naukowego, potrafi omówić zasady projektowania badań naukowych, formułowania celów, problemów badawczych, doboru metod, technik, narzędzi badawczych, próby badawczej, opisuje zasady zbierania danych oraz sposób ich opracowania, prowadzenia analizy ilościowej i jakościowej, wysnuwania wniosków. [O_M_1]
K_W12 [2/5]
Dokonuje analizy projektów badawczych oraz ich wyników publikowanych przez różnych autorów, projektuje proste badania empiryczne, przeprowadza je w terenie, zbiera dane, dokonuje ich selekcji, opracowania (np. z wykorzystaniem ICT) i wysnuwa proste wnioski. [O_M_2]
K_U05 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [O_M_w_1]
Kolokwium pisemne uwzględniające zadania praktyczne z zakresu treści prezentowanych na wykładach.
O_M_1
Praca pisemna [O_M_w_2]
Przygotowanie projektu badań empirycznych dotyczącego zagadnień wybranych do eksploracji dyplomowej.
O_M_1 O_M_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [O_M_fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
10
Student przygotowuje się do kolokwium z zakresu treści prezentowanych na wykładach.
20 Kolokwium [O_M_w_1]
ćwiczenia [O_M_fns_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
10
Studenci zapoznają się z elementarnymi zagadnieniami dotyczącymi metodologii badań pedagogicznych, przeprowadzają analizę przebiegu badań prezentowanych w czasopismach naukowych oraz przygotowują się do napisania projektu prostego badania empirycznego, obejmującego podstawowe etapy badań pedagogicznych.
20 Praca pisemna [O_M_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)