Historia wychowania Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Historia wychowania
Kod modułu: O_H
Kod programu: 06-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Wszystkie efekty kształcenia przedmiotu: historia wychowania, planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student przedstawia kształtowanie się myśli pedagogicznej i oświaty na przestrzeni wieków, poglądy na wychowanie, określa ich filozoficzne i historyczne uwarunkowania oraz konsekwencje i odniesienia do współczesności. [O_H_1]
K_W03 [5/5]
Przedstawia historyczne uwarunkowania tworzenia się i funkcjonowania różnych środowisk wychowawczych oraz wypracowane na przestrzeni dziejów poglądy i propozycje działań pedagogicznych na rzecz środowisk wychowawczych. [O_H_2]
K_W10 [5/5]
Charakteryzuje w ujęciu porównawczym, historyczne i współczesne nurty, systemy pedagogiczne, ukazuje ich wielowymiarowe uwarunkowania oraz znaczenie. [O_H _3]
K_W11 [5/5]
Dokonuje krytycznej analizy poglądów i działań pedagogicznych respektując kontekst historyczny (w oparciu o materiał źródłowy), potrafi sformułować swoje zdanie ukazując własny punkt widzenia z uwzględnieniem historycznych kontekstów. [O_H _4]
K_U08 [5/5]
Wykazuje związek rozwoju myśli pedagogicznej i dziejów oświaty z historycznymi wydarzeniami w zakresie historii kraju i Europy, rozwoju społecznego, rozwoju nauk. [O_H _5]
K_K02 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [O_H_w_1]
Egzamin pisemny obejmujący znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie przedmiotu: historia wychowania.
O_H_1 O_H_2 O_H _3 O_H _4 O_H _5
Kolokwium [O_H_w_2]
Kolokwium pisemne, przeprowadzane w czasie ćwiczeń dotyczące treści realizowanych podczas zajęć.
O_H_1 O_H_2 O_H _3 O_H _4 O_H _5
Praca zaliczeniowa w formie posteru [O_H_w_3]
Studenci prezentują poster w różnej formie na każdych ćwiczeniach (praca w grupach).
O_H_1 O_H_2 O_H _3 O_H _4 O_H _5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [O_H_fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
20
Przygotowanie się do egzaminu (forma pisemna)
40 Egzamin [O_H_w_1]
ćwiczenia [O_H_fns_2]
Analiza dokumentów źródłowych; dyskusja; metoda uczenia się we współpracy; metoda symulacyjna
20
Student przygotowuje się do kolokwiów cząstkowych
10 Kolokwium [O_H_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)