Gry wideo
Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: 02-S1KM13.2019
| Nazwa modułu: | Gry wideo |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-MO1S-13-35 |
| Kod programu: | 02-S1KM13.2019 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | W ramach modułu Gry komputerowe student poznaje specyfikę wchodzenia użytkownika multimediów w złożone interakcje z programami komputerowymi i innymi ludźmi (również w sieci), terminologię specjalistyczną z zakresu teorii gier komputerowych (środowisko ergodyczne, świat wirtualny, fabuła potencjalna, współkreowane skupisko znaczeń, twór niegotowy), typy i rodzaje gier komputerowych oraz ich zastosowanie do celów zabawowych, komunikacyjnych i profesjonalnych. Zaznajamia się z popularnymi grami, uczy podstaw ich programowania oraz krytycznego ich oswajania, czyli pragmatycznego wykorzystania i poszerzania wiedzy o wartościach i szansach, jakie one oferują współczesnemu człowiekowi i o niebezpieczeństwach, na jakie narażeni są gracze. |
| Wymagania wstępne: | Brak. |
| Literatura podstawowa: | Literaturę każdorazowo określa prowadzący (szczegóły w sylabusie). |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
potrafi współdziałać w grupie, przyjmując w niej różne role; potrafi uczestniczyć w zespołowym opracowaniu problemów i zagadnień badawczych [35_K02] |
02-MO1SN-13_U15 [5/5] |
potrafi wyszukiwać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł; dokonuje prawidłowej oceny i selekcji informacji w zakresie wybranego obszaru badawczego [35_U01] |
02-MO1SN-13_U01 [5/5] |
umie sformułować pytania badawcze i przeprowadzić analizę wyselekcjonowanych problemów; potrafi wskazać nowe zjawiska na rynku gier komputerowych [35_U02] |
02-MO1SN-13_U02 [5/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu gier komputerowych, rozwijać umiejętności badawcze, w tym analityczno-interpretacyjne zarówno w odniesieniu do wytworów tej kultury, jak i poświęconych jej tekstów teoretyczno-metodologicznych, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego [35_U03] |
02-MO1SN-13_U03 [5/5] |
umie logicznie, spójnie i merytorycznie argumentować z wykorzystaniem odpowiednich ujęć teoretycznych i metodologicznych [35_U06] |
02-MO1SN-13_U06 [5/5] |
potrafi wskazać szanse i zagrożenia dla człowieka związane z rozwojem gier komputerowych; zabiera krytyczny głos w dyskusji nad perspektywami zastosowań gier w różnych dziedzinach życia [35_U13] |
02-MO1SN-13_K04 [5/5] |
ma uporządkowaną ogólną wiedzę z zakresu gier komputerowych; zna specjalistyczną terminologię, podstawowe klasyfikacje oraz metodologie [35_W03] |
02-MO1SN-13_W03 [5/5] |
posiada podstawową wiedzę o powiązaniach dziedzin badań nad grami komputerowymi; ma świadomość ich wzajemnego oddziaływania i kreowania nowych tendencji [35_W05] |
02-MO1SN-13_W05 [5/5] |
ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie badań nad grami komputerowymi; ma świadomość transformacji gatunków i typów gier w związku z przyspieszeniem technologicznym na rynku nowych mediów [35_W06] |
02-MO1SN-13_W06 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| sprawozdanie z lektury [02-MO1SN-13-w_s] | weryfikacja wiedzy w oparciu o prezentację notatek z lektury uzupełniającej wykład |
35_U01 |
| praca pisemna [02-MO1SN-13-w_t] | sprawdzenie wiedzy zdobytej w ramach wykładu |
35_K02 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [02-MO1S-13-f_k] | praca z tekstami teoretycznymi, rozwiązywanie problemów i zadań |
15 | lektura wskazanej literatury, samodzielne rozwiązywanie zadań, przygotowanie się do gier dydaktycznych |
45 |
sprawozdanie z lektury [02-MO1SN-13-w_s] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||