Grafika komputerowa Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2014

Nazwa modułu: Grafika komputerowa
Kod modułu: 08-IO1S-13-2K01
Kod programu: 08-S1INI12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami grafiki rastrowej i wektorowej, przekształceniami geometrycznymi, modelowaniem krzywych i płatów oraz nabycie przez nich umiejętności tworzenia scen 3D i animacji o wysokim poziomie realizmu za pomocą programu POV Ray. Ponadto, studenci poznają środowisko Processing, w którym nabędą umiejętność tworzenia aplikacji związanych z grafiką komputerową.
Wymagania wstępne:
Znajomość algebry, analizy matematycznej i podstaw programowania
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi pracować w zespole dwuosobowym i dokonuje właściwego podziału pracy [08-IO1S-13-2K01-K_8]
K_1_A_I_K03 [1/5]
Potrafi stworzyć scenę 3D i animację w programie POV Ray oraz aplikację graficzną w środowisku Processing [08-IO1S-13-2K01-U_5]
K_1_A_I_U15 [1/5] K_1_A_I_U16 [1/5] K_1_A_I_U17 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe pojęcia grafiki rastrowej i wektorowej [08-IO1S-13-2K01-W_1]
K_1_A_I_W15 [1/5] K_1_A_I_W16 [1/5]
Ma podstawową wiedzę z modeli barw i tematu fotorealizmu [08-IO1S-13-2K01-W_2]
K_1_A_I_W17 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe przekształcenia geometryczne 2D i 3D oraz ma podstawową wiedzę z modelowania krzywych, płatów Béziera i techniki CSG [08-IO1S-13-2K01-W_3]
K_1_A_I_W15 [1/5] K_1_A_I_W16 [1/5] K_1_A_I_W20 [1/5]
Potrafi wykonać podstawowe przekształcenia geometryczne [08-ISZ-K-090-1-U_4]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U02 [1/5] K_1_A_I_U07 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [08-IO1S-13-2K01_w_1]
Sprawdzenie wiedzy teoretycznej z modułu. Ocena końcowa z modułu stanowi średnią arytmetyczną ocen ze sprawdzianu pisemnego i laboratorium. Obie oceny przy tym muszą być pozytywne.
08-IO1S-13-2K01-W_1 08-IO1S-13-2K01-W_2 08-IO1S-13-2K01-W_3 08-ISZ-K-090-1-U_4
Kolokwia [08-IO1S-13-2K01_w_2]
Okresowe sprawdzanie wiedzy teoretycznej na ćwiczeniach laboratoryjnych
08-IO1S-13-2K01-U_5 08-IO1S-13-2K01-W_1 08-IO1S-13-2K01-W_2 08-IO1S-13-2K01-W_3 08-ISZ-K-090-1-U_4
Projekty [08-IO1S-13-2K01_w_3]
Przygotowanie projektu sceny 3D i jej animacji w programie POV Ray oraz stworzenie aplikacji graficznej w środowisku Processing
08-IO1S-13-2K01-K_8 08-IO1S-13-2K01-U_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [08-IO1S-13-2K01_fs_1]
Przedstawienie treści modułu z wykorzystaniem środków audiowizualnych
30
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury
15 Zaliczenie [08-IO1S-13-2K01_w_1]
laboratorium [08-IO1S-13-2K01_fs_2]
Zapoznanie studentów z programem POV Ray i środowiskiem Processing
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratorium
75 Kolokwia [08-IO1S-13-2K01_w_2] Projekty [08-IO1S-13-2K01_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)