Wprowadzenie do pracy socjalnej
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: 05-S1SP17.2019

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do pracy socjalnej |
---|---|
Kod modułu: | 05-SP-S1-WPS |
Kod programu: | 05-S1SP17.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł „Wprowadzenie do pracy socjalnej” jest ukierunkowany na efekty kształcenia w zakresie wiedzy i umiejętności stanowiących podstawy wykonywania zawodu pracownika socjalnego. Pozwala budować świadomość istoty i złożoności procesu pomagania oraz kształtować odpowiednią postawę pracownika socjalnego jako profesjonalisty. Obejmuje ogólne i wstępne zagadnienia z obszaru metod pracy socjalnej, a także specyfikę komunikacji w procesie pomocowym oraz charakter zasadniczych ról pracownika socjalnego. Szczególną wagę przywiązuje się do warsztatowych metod prowadzenia zajęć oraz do prezentacji własnego zdania przed audytorium. Stwarza to przyszłym pracownikom socjalnym warunki do kształcenia i rozwoju umiejętności charakterystycznych dla warsztatu specjalisty. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza odnośnie pracy socjalnej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna zróżnicowane uwarunkowania procesu pomocy i wsparcia [PS_WDPS_1] |
PS1_W08 [4/5] |
zna i rozumie normy społeczne i zasady etyczne w procesie pomocy [PS_WDPS_2] |
PS1_W14 [1/5] |
zna i rozumie podstawowe mechanizmy procesów komunikacji interpersonalnej, dostrzega bariery i zakłócenia w ich obszarze oraz posiada umiejętność przeciwdziałania im [PS_WDPS_3] |
PS1_W15 [2/5] |
ma świadomość istoty właściwych oddziaływań w ramach profesjonalnej pracy socjalnej [PS_WDPS_4] |
PS1_U11 [1/5] |
posiada sprawność wyrażania opinii i pomysłów w formie pisemnej i ustnej [PS_WDPS_5] |
PS1_U17 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [PS_WDPS_w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS_WDPS_1 |
Aktywność własna studenta (opcjonalnie) [PS_WDPS_w_2] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w oparciu o treści zajęć, wskazaną w sylabusie literaturę i doświadczenia własne |
PS_WDPS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_WDPS _fs_1] | omówienie wybranych tekstów źródłowych, dyskusja |
30 | przygotowanie do zajęć przez samodzielną
lekturę wskazanych tekstów
|
30 |
Sprawdzian [PS_WDPS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |