Pedagogika specjalna
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: 05-S1SP17.2019

Nazwa modułu: | Pedagogika specjalna |
---|---|
Kod modułu: | 05-SP-S1-PS |
Kod programu: | 05-S1SP17.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł „Pedagogika specjalna” jest ukierunkowany na efekty kształcenia w zakresie wiedzy i umiejętności. Obejmuje ogólne i wstępne zagadnienia z obszaru pedagogiki resocjalizacyjnej, oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki, surdopedagogiki. Szczególną wagę przywiązuje się do praktycznego wymiaru zdobywanych kwalifikacji, by stwarzać przyszłym pracownikom socjalnym warunki do profesjonalnego wykonywania zawodu. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna specyfikę interdyscyplinarnych powiązań pedagogiki specjalnej i pracy socjalnej [PS_PDS_1] |
PS1_W01 [2/5] |
ma podstawową, usystematyzowaną wiedzę o specyfice funkcjonowania osób nieprzystosowanych ze względów społecznych, umysłowych, emocjonalnych i fizycznych. [PS_PDS_2] |
PS1_W06 [2/5] |
zna wybrane koncepcje człowieka z obszaru nauk pedagogicznych [PS_PDS_3] |
PS1_W10 [2/5] |
ma wiedzę dotyczącą różnych aspektów procesu wychowania i resocjalizacji, oraz jego uwarunkowań [PS_PDS_4] |
PS1_W16 [3/5] |
potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem społecznych dysfunkcji identyfikowanych jako nieprzystosowane społeczne [PS_PDS_5] |
PS1_U01 [3/5] |
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i pracy socjalnej w celu identyfikowania i analizowania nieprzystosowania społecznego [PS_PDS_6] |
PS1_U02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PS_PDS _w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egzamin ustny / pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami, np. esej, recenzja, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS_PDS_1 |
Sprawdzian [PS_PDS _w_2] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS_PDS_1 |
Aktywność własna studenta (opcjonalnie) [PS_PDS_w_3] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w oparciu o treści zajęć, wskazaną w sylabusie literaturę i doświadczenia własne |
PS_PDS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_PDS_fs_1] | wykład (interaktywny) obejmujący teoretyczne podstawy pedagogiki specjalnej z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
15 | Praca pisemna (opcjonalnie: test) |
30 |
Egzamin [PS_PDS _w_1] |
ćwiczenia [PS_PDS _fs_2] | analiza treści wskazanych tekstów dotyczących zagadnień szczegółowych w oparciu o dyskusję i pracę w zespołach, |
15 | Kolokwium, aktywność indywidualna studenta na zajęciach, przygotowanie pracy w grupie |
30 |
Sprawdzian [PS_PDS _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |