Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: 05-S1SP17.2019

Nazwa modułu: | Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej |
---|---|
Kod modułu: | 05-SP-S1-EP |
Kod programu: | 05-S1SP17.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu Elementy psychopatologii i psychologii klinicznej jest przekazanie studentom wiedzy o strukturze psychiatrycznej i psychoterapeutyczej opieki zdrowotnej oraz metodach leczenia w perspektywie interdyscyplinarnej. Zajęcia mają również na celu przekazanie studentom wiedzy na temat etiologii, symptomatologii i dynamiki tych zaburzeń i chorób psychicznych, które w największym stopniu upośledzają funkcjonowanie społeczne człowieka. W trakcie realizowania modułu student powinien nabyć umiejętności wstępnego stawiania diagnostycznych hipotez klinicznych (na podstawie obserwacji i wywiadu) oraz kierowania klienta do odpowiedniego specjalisty lub instytucji, a także planowanie interwencji z wykorzystaniem narzędzi prawnych. |
Wymagania wstępne: | Zalecane: realizacja efektów kształcenia modułu wprowadzenie do psychologii. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma podstawową wiedzę o strukturze psychiatrycznej i psychoterapeutycznej opieki zdrowotnej, instytucjach pomocowych i formach leczenia [PS_EP_1] |
PS1_W01 [3/5] |
Student dysponuje podstawową wiedzą o wybranych zaburzeniach psychicznych (opisywanych w systemie klasyfikacyjnym ICD-10), ich uwarunkowaniach, objawach, mechanizmach powstawania, leczeniu i profilaktyce oraz zna stosowane w psychologii i medycynie kryteria rozróżnienia zdrowia psychicznego od zaburzeń oraz konsekwencje ich stosowania [PS_EP_2] |
PS1_W01 [3/5] |
Student posiada informacje o regulacjach prawnych dotyczących leczenia psychiatrycznego [PS_EP_3] |
PS1_W01 [3/5] |
Student potrafi identyfikować najczęściej występujące przejawy zaburzeń psychicznych oraz zaproponować dalsze postępowanie specjalistyczne [PS_EP_4] |
PS1_U01 [5/5] |
Student potrafi zaplanować adekwatną interwencję w sytuacji ujawnienia przestępstwa wobec osoby nieletniej [PS_EP_5] |
PS1_U06 [1/5] |
Ma świadomość użyteczności wiedzy z zakresu psychopatologii w praktyce zawodowej pracownika socjalnego [PS_EP_6] |
PS1_K01 [3/5] |
Ma przekonanie o sensie i potrzebie etycznej oraz profesjonalnej pracy z klientami [PS_EP_7] |
PS1_K06 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PS_EP _w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egzamin ustny / pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami, np. esej, recenzja, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS_EP_1 |
Sprawdzian [PS_EP _w_2] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
- wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
|
PS_EP_1 |
Aktywność własna studenta (opcjonalnie) [PS_EP_w_3] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w oparciu o treści zajęć, wskazaną w sylabusie literaturę i doświadczenia własne |
PS_EP_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_EP_fs_1] | Prezentacja multimedialna
Analiza przypadków klinicznych
|
15 | Lektura podstawowej i uzupełniającej literatury przedmiotu |
15 |
Egzamin [PS_EP _w_1] |
ćwiczenia [PS_EP _fs_2] | Ćwiczenia prowadzone z zastosowaniem dyskusji problemowej, burzy mózgów, pracy w grupach, pracy z tekstem, a także z zastosowaniem metod podających |
15 | Wnikliwe zapoznanie się z zadaną literaturą, opanowanie wiedzy przekazanej w trakcie zajęć. |
15 |
Sprawdzian [PS_EP _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |