Edytorstwo książki dla młodego odbiorcy Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: 02-S1BN12.2019

Nazwa modułu: Edytorstwo książki dla młodego odbiorcy
Kod modułu: 02-BN-S1-OPEKM04
Kod programu: 02-S1BN12.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest przekazanie wiedzy z zakresu edytorstwa współczesnych wydawnictw dla młodych odbiorców, ich typologii i cech charakterystycznych z uwzględnieniem kontekstu historycznego. Informacje teoretyczne mają ułatwić dokonanie typologii, charakterystyki różnych form tekstów dla dzieci i młodzieży oraz ich ocenę. W efekcie student winien także być świadomy ciągłości procesów zachodzących w kształtowaniu się odrębnych cech edytorskich książki i czasopism adresowanych do młodych odbiorców. Student powinien także mieć świadomość zachodzących przemian w zakresie form wydawnictw adresowanych do młodych odbiorców, dokonywanych pod wpływem rozpowszechniania mediów teleinformatycznych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna terminologię dotyczącą edytorstwa publikacji dla młodych odbiorców (kategorie wydawnictw, cechy charakterystyczne) [OPEKM04_1]
K_W07 [5/5]
Student orientuje się w dyskusjach na temat rozwoju sztuki introligatorskiej w wydawnictwach dla dzieci i młodzieży z uwzględnieniem kontekstu historycznego [OPEKM04_2]
K_W02 [5/5]
Student zna formy promocji stosowane w celu popularyzacji wydawnictw dziecięco-młodzieżowych reprezentujących wysoki poziom artystyczno-edytorski [OPEKM04_3]
K_W10 [4/5]
Student potrafi samodzielnie wyszukać źródła informacji o współczesnych edycjach wydawnictw dla dzieci i młodzieży oraz korzystać z nich [OPEKM04_4]
K_U04 [5/5]
Student potrafi dokonać analizy typograficznej wydawnictw dla dzieci i młodzieży oraz innych form tekstów kierowanych do tej grupy odbiorców i na tej podstawie sformułować wypowiedź [OPEKM04_5]
K_U05 [5/5] K_U12 [5/5]
Student ma świadomość konieczności włączania elementów wiedzy z zakresu wydawnictw dla dzieci i młodzieży w pracę z różnymi grupami interesariuszy instytucji kultury [OPEKM04_6]
K_K01 [3/5] K_K05 [2/5] K_K07 [1/5]
Potrafi ocenić, uwzględniając metody badawcze bibliologii i informatologii oraz dyscyplin pokrewnych, wartość wydawnictw dla młodego odbiorcy [OPEKM04_7]
K_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca zaliczeniowa [OPEKM04_w_1]
Praca zgodnie w wymaganiami określonymi w sylabusie.
OPEKM04_1 OPEKM04_2 OPEKM04_3 OPEKM04_4 OPEKM04_5 OPEKM04_6 OPEKM04_7
Ocena ciągła [OPEKM04_w_2]
Ocena przygotowania, aktywności i zaangażowania w prace nad poszczególnymi problemami analizowanymi z wykorzystaniem różnych metod, jak praca indywidualna i w zespołach (praca z komputerem), burza mózgów, studium przypadku, dyskusja.
OPEKM04_1 OPEKM04_2 OPEKM04_3 OPEKM04_4 OPEKM04_5 OPEKM04_6 OPEKM04_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [OPEKM04_fs_1]
Metody podające (wykład informujący, objaśnienie). Dyskusja aktywizująca wokół wybranych tematów. Analiza przykładów (case study) wybranych wydawnictw dla dzieci i młodzieży pod kątem ich atrakcyjności edytorskiej. Prezentacja i dyskusja nad przygotowanymi przez studentów pracami.
30
Lektura uzupełniająca zgodnie z zaleceniami prowadzącego. Powtórzenie i ugruntowanie informacji z wykorzystaniem różnych źródeł. Udział czynny w akcjach mających na celu popularyzację wiedzy o edytorstwie wydawnictw dla dzieci i młodzieży (np. wystawy).
30 Praca zaliczeniowa [OPEKM04_w_1] Ocena ciągła [OPEKM04_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)