Wprowadzenie do zagadnień wydawniczych Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: 02-S1BN12.2019

Nazwa modułu: Wprowadzenie do zagadnień wydawniczych
Kod modułu: 02-BN-S1-WZW04
Kod programu: 02-S1BN12.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
W ramach modułu studenci zdobędą wiedzę z zakresu kształtowania się oraz rozwoju książki tradycyjnej i elektronicznej,a także jej nowych form, jak książka konwergencyjna i personalizowana. Na tej podstawie powinni prawidłowo identyfikować raz projektować różne typy wydań, wraz z przeprowadzeniem ich krytycznej analizy, a także określeniem zasad redakcji, kompozycji, składu, druku, dystrybucji i marketingu wydawniczego. Realizacja modułu ma pozwolić studentowi na poznanie trendów na rynku wydawniczym oraz organizacji pracy we współczesnym wydawnictwie, a także określenie zakresu stosowania standardów wydawniczych oraz odpowiednich uwarunkowań prawnych i zasad etycznych w pracy indywidualnej i zespołowej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna uwarunkowania kształtowania się książki współczesnej oraz ma wiedzę o etapach procesu wydawniczego, z uwzględnieniem nowoczesnych kanałów dystrybucji, a także elementów marketingu dokumentów tradycyjnych i elektronicznych. [WZW04_1]
K_W08 [3/5]
Student rozumie zasady segmentacji rynku książki oraz dominujące trendy jego funkcjonowania, zna organizację pracy wydawnictw i innych podmiotów rynku książki, ma wiedzę o uwarunkowaniach prawnych, normach i zasadach etycznych ich pracy. [WZW04_2]
K_W08 [4/5] K_W10 [4/5]
Student potrafi analizować funkcjonowanie podmiotów rynku książki oraz pozyskiwać informacje o bieżących trendach na rynku wydawniczym w celu projektowania indywidualnej i zespołowej pracy w instytucjach książki. [WZW04_3]
K_U13 [4/5]
Student zna etapy pracy w wydawnictwie, potrafi redagować teksty tradycyjne i elektroniczne, zna zasady projektowania i składu różnych publikacji. [WZW04_4]
K_W08 [4/5] K_U11 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prezentacja [WZW04_w_1]
Przygotowanie prezentacji z zakresu kompozycji książki tradycyjnej i elektronicznej, z charakterystyką różnych typów edycji i z uwzględnieniem poznanej terminologii i norm prawnych.
WZW04_1 WZW04_2
Projekt [WZW04_w_2]
Opis organizacji pracy wydawnictwa, z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych i zasad etycznych jego funkcjonowania. Przygotowanie charakterystyki (analizy problemowej) etapów pracy nad publikacją w wydawnictwie (design, redakcja, skład, korekta, promocja), przedstawionej w formie projektu wybranego typu publikacji.
WZW04_2 WZW04_3
Ocena ciągła [WZW04_w_3]
Ocena aktywności na zajęciach, przygotowywania zadań cząstkowych
WZW04_1 WZW04_2 WZW04_3 WZW04_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [WZW04_fs_1]
Analiza struktury i form książki tradycyjnej elektronicznej i konwergencyjnej, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych i kulturowych (metody audiowizualne, analiza materiału źródłowego). Charakterystyka podmiotów rynku książki oraz dominujących trendów wydawniczych (dyskusja panelowa, studium przypadku, analiza SWOT wybranego wydawnictwa). Przedstawienie organizacji pracy w wydawnictwie (z wykorzystaniem metody projektów lub studium przypadku).
15
Opracowanie prezentacji i projektów zgodnie z wymogami prowadzącego. Przygotowanie się do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Samodzielne definiowane pojęć na podstawie zgromadzonego materiału oraz lektury uzupełniającej. Opracowanie indywidualnego warsztatu elektronicznego edytora.
15 Prezentacja [WZW04_w_1] Projekt [WZW04_w_2] Ocena ciągła [WZW04_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)