Zagadnienia księgarskie Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: 02-S1BN12.2019

Nazwa modułu: Zagadnienia księgarskie
Kod modułu: 02-BN-S1-OPZK04
Kod programu: 02-S1BN12.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
W ramach modułu studenci zdobędą wiedzę z zakresu kształtowania się rynku dystrybucji książki tradycyjnej i elektronicznej. Poznają organizację podmiotów księgarskich na rynku książki i rynku książki wtórnym, będą wiedzieli, jak stosować standardy i normy odnoszące się do pracy księgarza i hurtownika. Będą potrafili określać bieżące trendy na rynku książki i na tej podstawie podejmować współpracę z innymi podmiotami rynku, przeprowadzać analizę asortymentu księgarskiego i prowadzić działania marketingowe. Realizacja modułu ma pozwolić studentowi na poznanie warsztatu pracy księgarza (portali, wortali, informacji o targach, konkursach i obecności książki w różnego rodzaju mediach.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę o miejscu księgarstwa we współczesnej bibliologii i naukach pokrewnych, zna terminologię, dotyczącą podmiotów rynku książki. Potrafi w sposób precyzyjny wypowiadać się na tematy dotyczące rynku książki. Zna zakres swojej wiedzy, wie, że należy ją permanentnie uzupełniać i modyfikować. [OPZK04_1]
K_W05 [3/5] K_U02 [3/5] K_K02 [3/5]
Student zna organizację pracy podmiotów księgarskich, ma wiedzę o normach i zasadach etycznych ich funkcjonowania. Student potrafi stosować standardy dotyczące działalności księgarskiej, umie opisać style kierowania w księgarstwie. Student rozumie normy etyczne, związane z pracą w instytucjach książki [OPZK04_2]
K_W11 [4/5] K_U02 [4/5] K_U03 [4/5] K_K06 [4/5]
Student zna podstawowe etapy procesu wydawniczego i dystrybucji książki (tradycyjne oraz internetowe) oraz ma elementarną wiedzę, odnoszącą się do marketingu księgarskiego. Potrafi przeprowadzić analizę asortymentu księgarskiego oraz zna podstawy marketingu księgarskiego, a także wie jak je wykorzystać do promocji książki i czytelnictwa. Potrafi efektywnie organizować swoją pracę. [OPZK04_3]
K_W04 [4/5] K_U02 [4/5] K_K05 [4/5]
Student zna podstawowe portale oraz serwisy internetowe, dotyczące dystrybucji książki, a także ma wiedzę o targach, klubach książki, konkursach i nagrodach księgarskich. Umie pozyskiwać informacje o bieżących trendach na rynku księgarskim i przeprowadzić ich analizę. [OPZK04_4]
K_W04 [5/5] K_U04 [5/5] K_K08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [OPZK04_w_1]
Ocena umiejętności określenia zasad organizacji i funkcjonowania rynku księgarskiego
OPZK04_1 OPZK04_2
Projekt [OPZK04_w_2]
Przygotowanie charakterystyki (analizy problemowej) etapów dystrybucji (tradycyjnej i elektronicznej) wybranego rodzaju publikacji, z uwzględnieniem takich zjawisk, jak self-publishing czy sprzedaż prowadzona przez wydawców
OPZK04_1 OPZK04_2 OPZK04_3 OPZK04_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [OPZK04_fs_1]
Charakterystyka podmiotów rynku księgarskiego w kontekście dominujących trendów wydawniczych (dyskusja panelowa, studium przypadku, analiza SWOT wybranego segmentu dystrybucji). Przedstawienie organizacji pracy w księgarni lub hurtowni (z wykorzystaniem metody projektów lub studium przypadku).
30
Opracowanie prezentacji i projektów zgodnie z wymogami prowadzącego. Przygotowanie się do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
30 Ocena ciągła [OPZK04_w_1] Projekt [OPZK04_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)