Public Relations (moduł społecznościowy I) Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: 02-S2KM14.2019

Nazwa modułu: Public Relations (moduł społecznościowy I)
Kod modułu: 02-MO2S-14-25K
Kod programu: 02-S2KM14.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2020/2021
  • semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Public Relations zapoznaje studenta z podstawami Public Relations: podstawowymi pojęciami z zakresu PR, filozofią PR i jej funkcjami, oraz psychospołecznymi podstawami PR. Student analizuje różne techniki wywierania wpływu. Zapoznaje się z praktyką teorii perswazji i teorii postaw oraz procesami kształtowania opinii publicznej. Poznaje działania PR w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych oraz zasady etyczne w działalności public relations. Uczy się organizacji działu PR i biura prasowego w firmie.
Wymagania wstępne:
Znajomość podstawowych zjawisk kulturowych i komunikacyjnych oraz związanych z nimi pojęć.
Literatura podstawowa:
Literaturę każdorazowo ustala prowadzący.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
bierze efektywny udział w dyskusji, potrafi umiejętnie argumentować na rzecz przyjętego stanowiska, pracuje w zespole [25K_K02]
02-MO2SN-14_U14 [5/5]
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, w tym dostrzega i analizuje konteksty niezbędne do interpretacji zachowań w sferze Public Relations [25K_K04]
02-MO2SN-14_K01 [5/5]
posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące różne formy Public Relations w komunikacji społecznej; dobiera metody i narzędzia do określonej formy badania komunikacji masowej, interpersonalnej, politycznej, publicznej, prywatnej i międzykulturowej; opracowuje i prezentuje wyniki badań [25K_U02]
02-MO2SN-14_U02 [5/5]
analizuje zastosowanie komunikacji niewerbalnej w wystąpieniach politycznych, publicznych i prywatnych z obszaru Public Relations, stosując oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia humanistyki [25K_U05]
02-MO2SN-14_U05 [5/5]
ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę, obejmująca terminologie i teorie z zakresu Public Relations [25K_W03]
02-MO2SN-14_W03 [5/5]
ma wiedzę z zakresu zmian zachodzących w procesach komunikacji społecznej i skutków zmian zachowań komunikacyjnych dla Public Relations [25K_W06]
02-MO2SN-14_W06 [5/5]
zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji zagadnień z zakresu komunikacji masowej i interpersonalnej, komunikacji międzykulturowej, komunikowania politycznego, komunikowania publicznego i prywatnego (wybrane zagadnienia); zna systemy i podsystemy komunikacji niewerbalnej i potrafi je analizować w zachowaniach komunikacyjnych z obszaru Public Relations [25K_W07]
02-MO2SN-14_W07 [5/5]
ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian komunikacyjnych związanych z wybranymi strukturami, instytucjami i więziami społecznymi; ma świadomość ich korelacji z rozwojem technologii i systemów medialnych; zna rządzące tymi zmianami prawidłowości; [25K_W11]
02-MO2SN-14_W11 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
sprawozdanie z lektury [02-MO2SN-14-w_h]
weryfikacja przyswojonego materiału i umiejętności czytania tekstu naukowego ze zrozumieniem
25K_K04 25K_U02 25K_U05 25K_W03 25K_W06 25K_W07
obserwacja weryfikująca [02-MO2SN-14-w_o]
ocena postaw i kompetencji
25K_K02 25K_K04 25K_U02
projekt [02-MO2SN-14-w_r]
weryfikacja wiedzy i praktycznych umiejętności
25K_K02 25K_K04 25K_U02 25K_W03 25K_W06 25K_W07 25K_W11
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [02-MO2S-f_l]
Praca z tekstami teoretycznymi, praca analityczno-interpretacyjna nad omawianymi lekturami poświęconymi problematyce Public Relations, praca nad projektem (konsultacje i prezentacja)
30
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych, własna praca analityczna przy przygotowywaniu projektu
30 sprawozdanie z lektury [02-MO2SN-14-w_h] obserwacja weryfikująca [02-MO2SN-14-w_o]
wykład [02-MO2S-f_w]
wykład wprowadzający w tematykę public relations.
15
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych
15 projekt [02-MO2SN-14-w_r]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)