Komunikacja biznesowa w sytuacjach kryzysowych Kierunek studiów: Międzynarodowe studia polskie
Kod programu: 02-S1MP14.2019

Nazwa modułu: Komunikacja biznesowa w sytuacjach kryzysowych
Kod modułu: 02-MSP1OS-14-BKBSK
Kod programu: 02-S1MP14.2019
Semestr: semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Student zapoznaje się z istotą sytuacji kryzysowej. Dowiaduje się o psychologicznych i socjologicznych aspektach komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kryzysowych. Poznaje sposoby, techniki, strategie komunikowania się w sytuacjach trudnych. Otrzymuje przegląd technik zażegnywania konfliktu.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę na temat komunikacji językowej i kulturowej wśród nauk humanistycznych i społecznych. [BKBSK_1]
K_W01 [4/5]
Student rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się kultur oraz wpływów kulturowych na postrzeganie międzynarodowych relacji biznesowych. [BKBSK_10]
K_K08 [4/5]
Student ma przekonanie o doniosłości regionalnych zróżnicowań języków i kultur i umie przełożyć tę wiedzę na praktykę i rozumie wagę tych zróżnicowań w międzynarodowych relacjach biznesowych. [BKBSK_11]
K_K09 [4/5]
Student interesuje się nowymi zjawiskami kulturowymi, rozumiejąc ich wagę w rozwiązywaniu problemów kryzysowych. [BKBSK_12]
K_K12 [3/5]
Student posiada podstawową wiedzę na temat związków studiów nad językiem i kulturą z innymi dziedzinami nauki, w tym szczególnie z psychologią, socjologią, teorią komunikacji. [BKBSK_2]
K_W03 [2/5]
Student posiada wiedzę o zróżnicowaniu tekstów biznesowych oraz o ich dodatkowym zróżnicowaniu wewnętrznym. [BKBSK_3]
K_W08 [4/5]
Student posiada wiedzę z zakresu zagadnień związanych z wybieraną specjalnością dotyczącą języka w biznesie. [BKBSK_4]
K_W10 [2/5]
Student posiada podstawową wiedzę na temat szkół i metod badawczych związanych z komunikacją promocyjną i kryzysową. [BKBSK_5]
K_W13 [3/5]
Student potrafi rozważyć problem badawczy z perspektywy metodologii kulturoznawczych i językoznawczych z uwypukleniem wielojęzyczności i wielokulturowości. [BKBSK_6]
K_U03 [4/5]
Student potrafi interpretować zjawiska językowe i kulturowe przez pryzmat wiedzy o dyskursie biznesowym i o sytuacjach trudnych w komunikacji. [BKBSK_7]
K_U09 [3/5]
Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, wyprowadzania wniosków badawczych oraz syntetycznego podsumowania z wykorzystaniem literatury przedmiotu z obszaru kulturoznawstwa, językoznawstwa oraz np. psychologii i teorii komunikacji, wykorzystując te umiejętności w sytuacjach kryzysowych. [BKBSK_8]
K_U10 [3/5]
Student potrafi przygotować wystąpienie ustne referujące dane zagadnienie z zakresu dyskursu biznesowego w sytuacji kryzysowej z wykorzystaniem technik prezentacji. [BKBSK_9]
K_U13 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prezentacja [BKBSK_w_1]
Prezentacja scenariusza rozwiązań danej sytuacji kryzysowej i dyskusja nad nimi.
BKBSK_1 BKBSK_10 BKBSK_11 BKBSK_12 BKBSK_2 BKBSK_3 BKBSK_4 BKBSK_5 BKBSK_6 BKBSK_7 BKBSK_8 BKBSK_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [BKBSK_fs_1]
Przedstawienie teorii komunikacji kryzysowej – pogadanka z dyskusją i prezentacjami audiowizualnymi. Stosowanie metody „studium przypadku”.
15
Lektura tekstów teoretycznych. Poszukiwanie tekstów kultury i konfliktowych sytuacji realnych. Analiza zachowań komunikacyjnych w takich przypadkach. Przygotowanie referatu-projektu scenariusza rozwiązań wybranych sytuacji kryzysowych.
45 Prezentacja [BKBSK_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)