Sztuka regionu
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia polskie
Kod programu: 02-S1MP14.2019
| Nazwa modułu: | Sztuka regionu |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-MSP1OS-14-KRSR |
| Kod programu: | 02-S1MP14.2019 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł zapoznaje studentów ze sztuką poszczególnych krajów wybranego regionu. Moduł podzielony jest na bloki skupione przede wszystkim na malarstwie, rzeźbie, architekturze, muzyce oraz na kaligrafii. Student po zaliczeniu modułu jest w stanie wymienić cechy charakterystyczne dla sztuki poszczególnych krajów, a także opisać ich wzajemne wpływy (związane m.in. z uwarunkowaniami historycznymi). |
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna wpływ języka, zachowań społecznych, historii, religii na sztukę danego regionu. [KRSR_1] |
K_W03 [2/5] |
Student zdaje sobie sprawę ze zróżnicowania sztuki nie tylko pomiędzy krajami, ale także pomiędzy regionami jednego kraju. [KRSR_10] |
K_K09 [2/5] |
Student interesuje się i poznaje we własnym zakresie najnowszą sztukę danego regionu. [KRSR_11] |
K_K12 [4/5] |
Student posiada wiedzę o wpływie historii zarówno na dawną, jak i współczesną sztukę regionu. [KRSR_2] |
K_W04 [2/5] |
Student posiada wiedzę o historii sztuki danego regionu oraz o jej wpływie na kulturę polską. [KRSR_3] |
K_W06 [4/5] |
Student rozpoznaje na przykładach poszczególne gatunki, nurty i epoki reprezentatywne dla sztuki danego regionu i potrafi wymienić ich najważniejsze cechy. [KRSR_4] |
K_W08 [4/5] |
Student ma wiedzę wystarczającą do interpretowania poznawanego regionu przez pryzmat sztuki. [KRSR_5] |
K_W11 [4/5] |
Student zna najważniejsze instytucje związane z kulturą i sztuka w danym regionie oraz polskie instytucje kultury nawiązujące z nimi kontakty. [KRSR_6] |
K_W18 [3/5] |
Student potrafi dostrzec konteksty, w jakich funkcjonuje sztuka, samodzielnie je opisać i zinterpretować. [KRSR_7] |
K_U08 [3/5] |
Student posiada umiejętność interpretacji i wyprowadzania wniosków dotyczących wpływu sztuki na życie codzienne współczesnych i dawnych mieszkańców regionu. [KRSR_8] |
K_U10 [2/5] |
Student ma świadomość roli, jaką sztuka odgrywa w narodowym i światowym dziedzictwie kulturowym. [KRSR_9] |
K_K06 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Test [KRSR_w_1] | Test z pytaniami zamkniętymi oraz otwartymi z zakresu wiedzy zdobytej podczas zajęć oraz lektury własnej. |
KRSR_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [KRSR_fs_1] | Dyskusja na temat przeczytanych tekstów i przedstawionego materiału. |
30 | Lektura zadanych tekstów oraz zapoznanie się we własnym zakresie ze sztuką najnowszą właściwego regionu. |
30 |
Test [KRSR_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||