Analiza przekazów reklamowych Kierunek studiów: Kulturoznawstwo
Kod programu: 02-S1KU12.2019

Nazwa modułu: Analiza przekazów reklamowych
Kod modułu: 02-K01S-12-34b
Kod programu: 02-S1KU12.2019
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Analiza przekazów reklamowych obejmuje następujące bloki tematyczne: tabu i stereotypy w reklamie; reklama w nowych mediach; interaktywność w reklamie; lokowanie produktu; estetyka przekazów reklamowych (kicz, intertekstualność, związki pomiędzy reklamą i sztuką). Zapoznaje studenta zarówno z reklamą komercyjną, jak i reklamą w polityce oraz kampaniami społecznymi. Prowadzący omawia też, na poziomie elementarnym, prawne granice wolności w reklamie w Polsce i na świecie. Studenci zostają wyposażeni w podstawową wiedzę dotyczącą planowania mediów, przygotowania kampanii reklamowej, strategii kampanii reklamowych oraz badania skuteczności przekazu. Studenci analizują polską reklamę prasową pod kątem wskazanych tematów. Przygotowują też swój projekt kampanii reklamowej.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
Literaturę każdorazowo określa prowadzący (szczegóły w sylabusie).
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi pracować w grupie [34b_K03]
02-KO1SN-12_U16 [5/5]
odróżnia informację od perswazji, odróżnia fakty od opinii, dostrzega i analizuje konteksty niezbędne do interpretacji zachowań komunikacyjnych [34b_K04]
02-KO1SN-12_K01 [5/5]
potrafi rozpoznać różne rodzaje zachowań perswazyjnych w dyskursie reklamowym; umie przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem poznanych metod, potrafi określić ich znaczenia oraz zrekonstruować i omówić sposoby ich oddziaływania społecznego, a także miejsce w kulturze współczesnej [34b_U05]
02-KO1SN-12_U05 [5/5]
umie logicznie, spójnie i merytorycznie argumentować na rzecz przyjętego stanowiska, korzystając z poznanych teoretycznych ujęć komunikacji reklamowej i metodologicznych narzędzi jej oglądu, oraz formułować wnioski [34b_U06]
02-KO1SN-12_U06 [5/5]
umie przygotować i zaprezentować różne formy informacyjnych i perswazyjnych wystąpień z wykorzystaniem multimediów, w tym właściwych dyskursowi reklamowemu [34b_U09]
02-KO1SN-12_U09 [5/5]
potrafi wskazać szanse i zagrożenia dla człowieka we współczesnym zmediatyzowanym społeczeństwie, wykorzystując standardowe metody i narzędzia z obszaru badań nad komunikacją perswazyjną [34b_U13]
02-KO1SN-12_K04 [5/5]
ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju badań nad reklamą [34b_W06]
02-KO1SN-12_W06 [5/5]
zna i rozumie podstawowe metody analizy przekazów o charakterze reklamowym występujących w dyskursie publicznym [34b_W07]
02-KO1SN-12_W07 [5/5]
ma świadomość kompleksowej natury języka dyskursu reklamowego; świadomy jest jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń [34b_W09]
02-KO1SN-12_W09 [5/5]
ma podstawową wiedzę o społecznym charakterze człowieka w perswazyjnie nastawionym dyskursie reklamowym; ma wiedzę o wpływie jego medialnego zapośredniczenia na kształt komunikacji; [34b_W14]
02-KO1SN-12_W14 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja multimedialna [02-KO1SN-12-w_pm]
sprawdzenie wiedzy i umiejętności poprzez przygotowywane w grupach prezentacje multimedialne
34b_K04 34b_U05 34b_U06 34b_U09 34b_U13 34b_W07 34b_W09 34b_W14
projekt [02-KO1SN-12-w_r]
przygotowywany w grupach projekt kampanii reklamowej, wykorzystujący nabytą wiedzę
34b_K03 34b_W06 34b_W07 34b_W09
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [02-KO1S-12-f_l]
dyskusja na temat wskazanych lektur i analiza przekazów reklamowych, elementy wykładu na temat historii reklamy, prezentacje wybranych tematów z zakresu praktyki reklamy oraz przygotowanych projektów kampanii reklamowej
30
praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, przygotowanie w grupach prezentacji wybranego tematu oraz projektów kampanii reklamowych
30 prezentacja multimedialna [02-KO1SN-12-w_pm] projekt [02-KO1SN-12-w_r]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)