Biznesplan rozwoju firmy Kierunek studiów: Przedsiębiorczość
Kod programu: 07-S2PB13.2019

Nazwa modułu: Biznesplan rozwoju firmy
Kod modułu: zewn_n2_04
Kod programu: 07-S2PB13.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
  • semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Biznesplan rozwoju firmy poszerza wiedzę studentów z nauk o zarządzaniu przedsiębiorstwem. Podczas kursu prezentowana jest struktura i budowa biznesplanu, jako narzędzia służącego do podejmowania kierunkowych decyzji biznesowych. Zaprezentowane są również podstawy, przyczyny oraz omówieni adresaci biznesplanów, elementy składowe biznesplanu, w szczególności analiza ekonomiczna, analiza ekonomiczno – techniczna zasobów przedsiębiorstwa, analiza marketingowa. Prezentowane są różne przykłady biznesplanów małych i dużych przedsiębiorstw. Omówiona jest również sytuacja przedsiębiorstwa w fazie rozwoju (rozwój struktury, rynku, produktu). Przedmiot składa się z wykładu oraz ćwiczeń, na których studenci samodzielnie tworzą biznesplan istniejącego przedsiębiorstwa, oceniany, będący podstawą zaliczenia części ćwiczeniowej. Część wykładowa kończy się egzaminem testowym zawierającym pytania dotyczące struktury biznesplanu, analizy rynkowej i wskaźnikowej.
Wymagania wstępne:
wiedza z podstaw zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania finansami oraz marketingu
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę na temat finansów niezbędną przedsiębiorcy w zakresie analizy rynkowej, analizy ekonomicznej, analizy finansowej. [zewn_n2_04_1]
K_W09 [5/5]
Zna wskaźniki i potrafi je zastosować, by wyciągać wnioski menedżerskie [zewn_n2_04_2]
K_W10 [5/5]
Potrafi prognozować i dostrzegać linie trendów i makro-trendów interpretując zjawiska ekonomiczne w oparciu o różne rodzaje analiz ekonomicznych [zewn_n2_04_3]
K_U02 [4/5]
Potrafi podejmować decyzje, przekonywająco je uzasadnić i bronić własnego stanowiska odnosząc je do wybranych obszarów zarządzania przedsiębiorstwem [zewn_n2_04_4]
K_U07 [3/5]
Dokonuje analizy sytuacji ekonomicznej w przedsiębiorstwie. [zewn_n2_04_5]
K_K02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [zewn_n2_04_w_1]
Egzamin testowy pisemny
zewn_n2_04_1 zewn_n2_04_2 zewn_n2_04_3 zewn_n2_04_4 zewn_n2_04_5
zaliczenie [zewn_n2_04_w_2]
Zaliczenie pisemne ćwiczeń obejmujące przedstawienie i prezentację przygotowywanego na ćwiczeniach biznesplanu przedsiębiorstwa, część wykładowa zakończona egzaminem testowym pisemnym
zewn_n2_04_2 zewn_n2_04_3 zewn_n2_04_4 zewn_n2_04_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [zewn_n2_04_fs_1]
wykład omawiający strukturę i elementy składowe bizneplanu, charakterystykę rynku, mikro i makro-otoczenia, analizę finansową, wskaźnikową i ekonomiczno - techniczną
30
lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem, wyszukiwanie treści na zadane tematy w internecie
20 egzamin [zewn_n2_04_w_1]
ćwiczenia [zewn_n2_04_fs_2]
Praktyczne przygotowywanie biznesplanu, dokonywanie obliczeń dzięki stosowaniu analiz
15
Samodzielna praca, zbieranie danych, dokonywanie obliczeń, przygotowywanie wniosków
35 zaliczenie [zewn_n2_04_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)