Zarządzanie strategiczne Kierunek studiów: Przedsiębiorczość
Kod programu: 07-S2PB13.2019

Nazwa modułu: Zarządzanie strategiczne
Kod modułu: zewn_n2_09
Kod programu: 07-S2PB13.2019
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zarządzanie strategiczne wymaga od studentów gruntownej wiedzy o organizacji i zarządzaniu w przedsiębiorstwie, tematyka zajęć dotyczy praktycznego spojrzenia na problematykę wyborów strategicznych we współczesnej gospodarce. Wykłady w układzie chronologicznym przedstawiają rozwój zarządzania strategicznego, prezentując wpierw ujęcie historyczne, szkoły zarządzania strategicznego wraz z dokonaniami nauki i praktyki gospodarczej, następnie zaprezentowane są wszystkie najważniejsze metody, analiza strategiczna, wybory strategiczne, metody scenariuszowe, macierze BCG, ADL, Hofera, McKinsey’a (General Electric), nowa macierz BCG, wreszcie omawiane są współczesne metody BSC (Balance Scorecard), a także współczesne doktryny strategiczne, m.in. doktryna Ateny, Blue Ocean Strategy, idea organizacji turkusowej. Moduł z przedmiotu zakończony jest egzaminem pisemnym testowym, w formie testu wielokrotnego wyboru, opartym na omawianych podczas wykładów przykładach (case’ach) z praktyki gospodarczej.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza o nauce o organizacji, wiedza z zakresu podstaw zarządzania oraz finansów przedsiębiorstw
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada pogłębioną wiedzę ekonomiczną dotyczącą zarządzania poszczególnymi obszarami funkcjonalnymi w przedsiębiorstwie [zewn_n2_09_1]
K_W02 [2/5]
Posiada orientację dotyczącą aspektów zarządzania działalnością gospodarczą w środowisku zmiennego rynku, dużej dynamiki zmian, na rynku międzynarodowym, we wszystkich aspektach prowadzenia działalności gospodarczej [zewn_n2_09_2]
K_W12 [5/5]
Potrafi trafnie wnioskować i estymować skutki decyzji biznesowych na podstawie oceny sytuacji zasobowej przedsiębiorstwa oraz obserwowanych zjawisk ekonomicznych, społecznych, politycznych, wpływających na rynek i przedsiębiorstwo [zewn_n2_09_3]
K_U02 [4/5]
Potrafi podejmować decyzje, przekonywająco je uzasadnić i bronić własnego stanowiska odnosząc je do problemów realizowania wybranych obszarów funkcjonalnych organizacji [zewn_n2_09_4]
K_U07 [3/5]
Potrafi komunikować się z otoczeniem, przekazywać i bronić swoich poglądów w odniesieniu do wybranych obszarów funkcjonalnych związanych z funkcjonowaniem organizacji [zewn_n2_09_5]
K_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie w postaci egzaminu [zewn_n2_09_w_1]
Egzamin pisemny w formie testowej, zawierający przykłady omawiane podczas cyklu wykładowego
zewn_n2_09_1 zewn_n2_09_2 zewn_n2_09_3 zewn_n2_09_4 zewn_n2_09_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [zewn_n2_09_fs_1]
wykład z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych (prezentacja) oraz przykłady strategii przedsiębiorstw
30
lektura uzupełniająca, dodatkowa praca z podręcznikiem lub poszukiwanie wiedzy dodatkowej (pozawykładowej)
20 Zaliczenie w postaci egzaminu [zewn_n2_09_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)