Moduł specjalizacyjny DP-2 Kierunek studiów: Polityki miejskie i doradztwo publiczne
Kod programu: 05-N2PD19.2019

Nazwa modułu: Moduł specjalizacyjny DP-2
Kod modułu: 05-S2-PD-MS_DP2
Kod programu: 05-N2PD19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami organizowania i prowadzenia kampanii politycznych lub społecznych zorientowanych rynkowo. Ponadto słuchacze zostają zapoznani ze współczesnymi metodami i technikami oddziaływania politycznego i społecznego. Po zrealizowaniu modułu słuchacz powinien posiadać umiejętność analizowania i ewaluacji przedsięwzięć podejmowanych i realizowanych w trakcie kampanii komunikacyjnych oraz społecznych/rynkowych konsekwencji decyzji odnoszących się do wyboru danej koncepcji działania rynkowego w komunikacji społecznej
Wymagania wstępne:
Słuchacz powinien dysponować ogólną wiedzą z zakresu komunikowania oraz bieżącą wiedzą o wydarzeniach społeczno-politycznych w kraju.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, instytucjach i organizacjach realizujących działania komunikacyjne i zdolny do skutecznej komunikacji z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; wykazuje kreatywne i krytyczne podejście do tych procesów. [S2_MS_DP2_1]
S2_PD_KO_2 [4/5] S2_PD_KO_3 [2/5]
Słuchacz jest przygotowany do aktywnego projektowania i wykonywania działań komunikacyjnych w dobie wzrastającej roli procesów komunikacji w życiu społecznym. [S2_MS_DP2_2]
S2_PD_KK_5 [4/5] S2_PD_KO_1 [3/5]
Student potrafi wykorzystywać poszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o mediach i o polityce oraz powiązanych z nimi dyscyplin naukowych w celu analizowania, interpretowania procesów komunikacyjnych z wykorzystaniem terminologii i paradygmatów właściwych tym naukom. [S2_MS_DP2_3]
S2_PD_UW_1 [3/5]
Student potrafi posługiwać się wybranymi, złożonymi modelami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych odnośnie długofalowych strategii realizowanych form, sposobów i typów procesów komunikacyjnych, zarówno w wymiarze jednostkowym jak i grupowym. [S2_MS_DP2_4]
S2_PD_UU_13 [4/5]
Student dogłębnie rozumie proces formowania struktury opinii publicznej, jej znaczenie w funkcjonowaniu społeczeństwa demokratycznego oraz rolę środków masowego przekazu w kształtowaniu opinii publicznej [S2_MS_DP2_5]
S2_PD_WG_7 [3/5] S2_PD_UW_1 [4/5]
Student ma pogłębioną wiedzę na temat tendencji rozwojowych i uwarunkowań funkcjonowania współczesnych mediów masowych (także nowych mediów) i ich rolę w różnych aspektach funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego. [S2_MS_DP2_6]
S2_PD_WG_6 [2/5] S2_PD_WK_12 [2/5]
Student rozumie i posiada pogłębioną wiedzę na temat wpływu mediów na zachowania społeczne oraz ich rolę w procesie socjalizacji jednostki oraz w odniesieniu do komunikacyjnych wymiarów życia indywidualnego i zbiorowego. [S2_MS_DP2_7]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Pisemny sprawdzian wiedzy [S2_MS_DP2_w_1]
Sprawdzian mający na celu weryfikację wiedzy przekazywanej w trakcie wykładów, zawierający zagadnienia czysto teoretyczne, jak i problemy do rozwiązania na podstawie przyswojonych wiadomości z zakresu przygotowania kampanii różnego rodzaju.
S2_MS_DP2_5 S2_MS_DP2_6 S2_MS_DP2_7
Grupowy projekt zaliczeniowy [S2_MS_DP2_w_2]
Studenci przygotowują w grupach projekt kampanii komunikacyjnej, który jest następnie prezentowany w grupie, dyskutowany i oceniany przez innych uczestników zajęć.
S2_MS_DP2_1 S2_MS_DP2_2
Indywidualny udział w dyskusji [S2_MS_DP2_w_3]
Na podstawie przyswojonej wiedzy student bierze udział w dyskusji, ocenia projekty innych grup, odnosi je do poznanych modeli komunikacyjnych, proponuje alternatywne rozwiązania.
S2_MS_DP2_3 S2_MS_DP2_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [S2_MS_DP2_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
10
Studiowanie zalecanej literatury, przygotowanie do egzaminu pisemnego.
40 Pisemny sprawdzian wiedzy [S2_MS_DP2_w_1]
ćwiczenia [S2-_MS_DP2_fs_2]
Dyskusja moderowana przez prowadzącego, praca w grupach, prezentacje projektów grupowych
10
Studiowanie zalecanej literatury, przygotowywanie projektu grupowego, poszukiwanie przykładów kampanii komunikacyjnych
40 Grupowy projekt zaliczeniowy [S2_MS_DP2_w_2] Indywidualny udział w dyskusji [S2_MS_DP2_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)