Wprowadzenie do polityki miejskiej
Kierunek studiów: Polityki miejskie i doradztwo publiczne
Kod programu: 05-N2PD19.2019

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do polityki miejskiej |
---|---|
Kod modułu: | 05-S2-PD-WPM |
Kod programu: | 05-N2PD19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem modułu jest przekazanie studentom wiedzy na temat polityki miejskiej – jej uwarunkowań, prawnych i instytucjonalnych podstaw jej tworzenia i implementacji, a także znaczenia polityki miejskiej dla procesów zarządzania miastem. Student nabywa wiedzę na temat zasad opracowania polityk miejskich na różnych poziomach oraz zapoznaje się z założeniami istniejących polityk miejskich. Uczestnictwo w zajęciach ma na celu wyposażenie go w umiejętność krytycznego analizowania założeń polityk miejskich. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę na temat metodyki i szeroko rozumianych uwarunkowań tworzenia polityk miejskich na różnych poziomach: międzynarodowym, centralnym, regionalnym i lokalnym. [S2_WPM_1] |
S2_PD_WG_3 [2/5] |
Student zna założenia Krajowej Polityki Miejskiej, jej cele i zadania; posiada wiedzę na temat podmiotów odpowiedzialnych za kształtowanie polityk miejskich w Polsce, zna prawne uwarunkowania polityk miejskich na różnych poziomach. [S2_WPM_2] |
S2_PD_WG_2 [3/5] |
Student potrafi dokonywać krytycznej analizy założeń polityk miejskich, w dyskusji na ten temat integruje wiedzę z różnych dyscyplin, formułując merytorycznie uzasadnione argumenty. [S2_WPM_3] |
S2_PD_UK_10 [3/5] |
Student potrafi wskazać najważniejsze etapy planowania polityki miejskiej, a także najistotniejsze obszary funkcjonowania miasta, których powinna ona dotyczyć. [S2_WPM_4] |
S2_PD_UK_10 [2/5] |
Student dostrzega potrzebę zintegrowanego podejścia do zarządzania obszarami miejskimi, dąży do zgłębiania wiedzy na ten temat. [S2_WPM_5] |
S2_PD_KO_2 [3/5] |
Student dostrzega potrzebę międzysektorowej i interdyscyplinarnej współpracy w celu wypracowania założeń polityki miejskiej. [S2_WPM_6] |
S2_PD_KO_1 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [S2_WPM_w_1] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; - forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egzamin ustny / pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami, np. esej, recenzja, itp. - wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
S2_WPM_1 |
Sprawdzian [S2_WPM_w_2] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; - forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp. - wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
S2_WPM_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [S2_WPM_fs_1] | Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. |
10 | Samodzielne pogłębianie wiedzy na temat polityki miejskiej poprzez lekturę literatury obowiązkowej i uzupełniającej; analiza notatek z wykładów; samodzielne przygotowanie się do egzaminu. |
40 |
Egzamin [S2_WPM_w_1] |
ćwiczenia [S2_WPM_fs_2] | Zajęcia odbywają się z wykorzystaniem: dyskusji moderowanej prowadzonej w oparciu o lekturę tekstów źródłowych, dokumentów i aktów prawnych; pracy w zespołach („burza mózgów”); prezentacji problemowych przygotowywanych przez studentów (indywidualnie bądź zespołowo). |
10 | Samodzielne pogłębianie wiedzy dotyczącej omawianych problemów na podstawie treści dostępnych w literaturze przedmiotu i tekstach źródłowych; analiza notatek z zajęć kontaktowych; samodzielne przygotowanie się do sprawdzianu (kolokwium, testu) końcowego. |
44 |
Sprawdzian [S2_WPM_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |