Metody i narzędzia coachingu cz.2 Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-N1DF12.2019

Nazwa modułu: Metody i narzędzia coachingu cz.2
Kod modułu: DFC_m4 (II)
Kod programu: 05-N1DF12.2019
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Metody i narzędzia coachingu cz. 2 ma charakter ćwiczeń praktycznych realizowanych w parach lub większych grupach. Moduł ma kształtować umiejętności posługiwania się narzędziami coachingowymi związanymi z badaniem przekonań oraz wartości klienta, technik pracy coachingowej opartej na wizualizacji, wykorzystaniu tzw. czystego języka, rozpoznawaniu komunikatów z uwzględnieniem poziomów logicznych w modelu Diltsa/Batesona, prowadzeniu sesji w oparciu o model GROW i STEPPPA. Ma pogłębić wiedzę o regułach rządzących porozumiewaniem się, dynamice relacji interpersonalnej, o werbalnym i pozawerbalnym wymiarze komunikacji.
Wymagania wstępne:
Przedmiot przewidziany na I. semestr studiów, wymagana jest wiedza ze szkoły średniej.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę na temat społeczno-kulturowego znaczenia relacji opartych na dialogu, [DFC_m 4_1]
K_W09 [2/5]
ma wiedzę o wybranych narzędziach, modelach i technikach pracy coacha [DFC_m 4_2]
K_W14 [5/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej pod kątem prowadzenia rozmów coachingowych [DFC_m 4_3]
K_U06 [2/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności rozwojowej, w tym coachingu, potrafi używać narzędzi i technik dostarczanych przez różne tradycje teoretyczne w działalności coachingowej [DFC_m 4_4]
K_U05 [3/5]
analizuje argumenty podawane w dyskusji, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia, [DFC_m 4_5]
K_U07 [4/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie coachingu [DFC_m4 _6]
K_K03 [5/5]
jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów [DFC_m4 _7]
K_K04 [4/5]
ma świadomość znaczenia właściwego budowania relacji dla kształtowania się więzi społecznych [DFC_m4 _8]
K_K07 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [DFC_m4 _w_1]
Zaliczenie na warunkach określonych w sylabusie.
DFC_m 4_1 DFC_m 4_2 DFC_m 4_3 DFC_m 4_4 DFC_m 4_5 DFC_m4 _6 DFC_m4 _7 DFC_m4 _8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [DFC_m 4_fns_1]
Ćwiczenia polegające na analizie i interpretacji tekstów źródłowych, interaktywnej pracy w grupach, burzy mózgów, prezentacji projektów
25
Lektura uzupełniająca,samodzielne ćwiczenia z narzędziami coachingowymi, opracowanie referatu lub prezentacji
25 zaliczenie [DFC_m4 _w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)