Konflikty zbrojne w ujęciu historycznym
Kierunek studiów: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe
Kod programu: 05-S2BM17.2017
| Nazwa modułu: | Konflikty zbrojne w ujęciu historycznym |
|---|---|
| Kod modułu: | KZ |
| Kod programu: | 05-S2BM17.2017 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z ewolucją konfliktów zbrojnych na przestrzeni wieków, począwszy od starożytności, przez okres średniowiecza, aż po czasy nowożytne. |
| Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu historii. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Potrafi doskonalić i uzupełniać swoją wiedzę i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa narodowego i międzynarodowego, rozszerzoną o wymiar interdyscyplinarny [KZ_K_1] |
BNM_2_K08 [2/5] |
Potrafi omówić najważniejsze cechy głównych generacji wojen [KZ_U_1] |
BNM_2_U01 [2/5] |
Ma wiedzę na temat głównych etapów ewolucji konfliktów zbrojnych na przestrzeni wieków [KZ_W_1] |
BNM_2_W05 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Kolowkium zaliczeniowe [KZ_1] | Na zakończenie semestru prowadzący przeprowadza kolokwium zaliczeniowe z pytaniami problemowymi obejmującymi całość treści programowych modułu. |
KZ_K_1 |
| Dyskusja moderowana [KZ_2] | W ramach ćwiczeń prowadzący organizuje dyskusje ze studentami, sprawdzające wiedzę oraz wykształcające odpowiednie umiejętności i kompetencje. |
KZ_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [KZ_FS_1] | Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod:
- dyskusja moderowana,
- opis wyjaśniający,
- dyskusja piramidowa,
- dyskusja dydaktyczna,
- dyskusja okrągłego stołu,
- metoda „burzy mózgów”
- aranżowanie debat,
- analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych
|
30 | Praca własna studenta obejmuje:
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu,
- zapoznanie się i zdanie lektur obowiązkowych,
- przygotowywanie wystąpień ustnych,
- przygotowania do kolokwium zaliczeniowego
|
30 |
Kolowkium zaliczeniowe [KZ_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||