Doskonalenie własnych sprawności komunikacyjnych Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: Doskonalenie własnych sprawności komunikacyjnych
Kod modułu: 02-LO-S1–DWSK04
Kod programu: 02-S1LO19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
W ramach realizacji modułu studenci pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności z zakresu efektywnej komunikacji interpersonalnej oraz rozwiną świadomość znaczenia kompetencji psychologicznych i społecznych, niezbędnych w profesjonalnej interwencji logopedycznej. W toku zajęć studenci zdobędą umiejętność refleksyjnej oceny własnych stylów funkcjonowania psychoemocjonalnego i interpersonalnego. Opanują umiejętność zastosowania – odpowiednio do sytuacji – narzędzi pozwalających nawiązać, utrzymać i rozwijać relację terapeutyczną w sposób jak najbardziej korzystny dla procesu interwencji logopedycznej. Realizacja tego modułu umożliwi także opanowanie zasad kompetentnego stosowania dialogu podczas interwencji logopedycznej. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności konieczne do skutecznego wykorzystania nowoczesnych metod ( np. wideo coaching) wspierających własny rozwój. Będą mieć także możliwość doskonalenia umiejętności własnych w zakresie wystąpień publicznych.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu przedmiotu teoria zaburzeń mowy
Literatura podstawowa:
Grabias, S., & Kurkowski, M. (red). (2012). Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin: Wydawnictwo UMCS. Grabias, S., Panasiuk, J., & Woźniak, T. (red.) (2015). Logopedia. Standardy postepowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę o psychologicznym, społecznym i kulturowym funkcjonowaniu człowieka w różnych kontekstach środowiskowych oraz o jego potrzebach komunikacyjnych i wynikających z tego konsekwencji dla procesu skutecznej komunikacji interpersonalnej w interwencji logopedycznej. [DWSK04_1]
K_W09 [4/5]
Ma wiedzę na temat zagadnień dotyczących wychowania i kształcenia oraz rozumie znaczenie pracy nad jakością skutecznej komunikacji międzyludzkiej w tym zakresie. [DWSK04_2]
K_W11 [3/5]
Potrafi biegle i twórczo posługiwać się w mowie i piśmie różnymi stylami funkcjonalnymi polszczyzny w zależności od sytuacji komunikacyjnej i kontekstu terapeutycznego; posiada umiejętność rozumienia oraz tworzenia różnego typu tekstów pisanych i ustnych, odpowiednio dopasowanych do potrzeb klienta/pacjenta lub sytuacji terapeutycznej. [DWSK04_3]
K_U04 [4/5] K_U05 [4/5]
Potrafi współdziałać w zespole terapeutycznym – skutecznie komunikując się ze wszystkimi jego członkami, a także refleksyjnie przyjmować informacje zwrotne od członków takiego zespołu; potrafi planować i z sukcesem wdrażać zadania związane z doskonaleniem własnych kompetencji interpersonalnych i terapeutycznych; potrafi identyfikować i interpretować działania, także własne z wykorzystaniem interdyscyplinarnej wiedzy. [DWSK04_4]
K_U08 [4/5] K_U09 [4/5] K_U11 [4/5]
Rozumie konieczność szerokiej współpracy z innymi specjalistami; jest gotowy do budowania relacji terapeutycznej opartej na zasadach wzajemnego szacunku i zachowania bezpieczeństwa oraz godności osoby z zaburzeniami mowy; stale i systematycznie rozszerza i weryfikuje swoją wiedzę z zakresu komunikacji międzyludzkiej, rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się wpływów kulturowych. [DWSK04_5]
K_K04 [3/5] K_K05 [3/5] K_K06 [3/5] K_K07 [3/5]
ma elementarną wiedzę o roli prawa ochrony własności intelektualnej w systemie nauk, zwłaszcza nauk humanistycznych i społecznych oraz o jego przedmiotowym i metodologicznym powiązaniu z logopedią [DWSK04_6]
K_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [DWSK04_w_1]
Ocena przygotowania, aktywności i zaangażowania w prace nad poszczególnymi problemami analizowanymi za pomocą różnych metod zgodnie z aktualnie obowiązującym sylabusem. Ocenie podlegać będą zadania praktyczne i analizy dokonywane przez studentów w trakcie zajęć, sprawdzające umiejętność krytycznej analizy własnych działań, a także umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
DWSK04_1 DWSK04_2 DWSK04_3 DWSK04_4 DWSK04_5 DWSK04_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [DWSK04_fz_1]
Zajęcia ćwiczeniowe z wykorzystaniem gier symulacyjnych mające na celu trening umiejętności interpersonalnych i wystąpień publicznych. Burza mózgów, dyskusja, praca w grupie (analiza nagrań video, prezentacje) oraz samodzielne i grupowe omawianie problemów.
15
Samodzielna analiza materiałów zalecanych przez prowadzącego. Przyswajanie i utrwalanie wiedzy nabytej w trakcie zajęć. Lektura uzupełniająca zgodna z zaleceniami prowadzącego.
15 Ocena ciągła [DWSK04_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)