Metodyka interwencji logopedycznej Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: Metodyka interwencji logopedycznej
Kod modułu: 02-LO-S1–MIL04
Kod programu: 02-S1LO19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem realizacji modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu ogólnej metodyki postępowania logopedycznego. Udział w zajęciach laboratoryjnych ugruntuje ich gotowość do profesjonalnego podejmowania różnych typów działań logopedycznych zgodnie ze standardami postępowania logopedycznego oraz z uwzględnieniem zasad praktyki opartej na dowodach. W trakcie działań praktycznych studenci zapoznają się z różnorodnymi aspektami warsztatu logopedy, opanują najważniejsze zasady metodyki postępowania logopedycznego. Dokonując analizy case studies będą mieli możliwość poznania różnych podejść terapeutycznych, metod, technik i narzędzi wykorzystywanych w pracy logopedy z różnymi zaburzeniami mowy.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu przedmiotu teoria zaburzeń mowy.
Literatura podstawowa:
Grabias, S., & Kurkowski, M. (red). (2012). Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin: Wydawnictwo UMCS. Grabias, S., Panasiuk, J., & Woźniak, T. (red.) (2015). Logopedia. Standardy postepowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna metody badania mowy i języka człowieka na różnych etapach ontogenezy oraz potrafi je interpretować z wykorzystaniem wiedzy płynącej z dyscyplin zajmujących się człowiekiem, w tym jego zdrowiem i rozwojem. [MIL04_1]
K_W04 [4/5] K_W07 [4/5]
Zna zasady doboru i adaptacji różnych procedur diagnostycznych i terapeutycznych dla konkretnego pacjenta w obszarze prowadzenia terapii logopedycznej. [MIL04_2]
K_W05 [4/5]
Zna budowę i funkcje organizmu człowieka, a także metody oceny stanu zdrowia oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i zmian chorobowych. [MIL04_3]
K_W07 [3/5]
Potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z diagnozą i terapią zaburzeń mowy, w tym projektować działania postdiagnostyczne. [MIL04_4]
K_U01 [4/5]
Posiada umiejętności pozwalające na zaprogramowanie i wdrażanie interwencji logopedycznej odpowiedniej do wyniku diagnozy. [MIL04_5]
K_U06 [4/5]
Wykazuje gotowość do pełnienia roli logopedy jako specjalisty działającego na rzecz tworzenia jak najlepszych warunków do komunikowania się jednostek oraz promowania najlepszych zasad komunikacji międzyludzkiej. [MIL04_6]
K_K02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [MIL04_w_1]
Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie laboratorium zgodnie z opisem sposobu weryfikacji zawartym w sylabusie.
MIL04_1 MIL04_2 MIL04_3 MIL04_4 MIL04_5 MIL04_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [MIL04_fz_1]
Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizująca), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego (w tym analizy case studies).
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału. Lektura uzupełniająca zgodna z programem zajęć. Analiza wybranych przez wykładowcę przykładów. Powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [MIL04_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)