Metodyka interwencji logopedycznej
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka interwencji logopedycznej |
---|---|
Kod modułu: | 02-LO-S1–MIL04 |
Kod programu: | 02-S1LO19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem realizacji modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu ogólnej metodyki postępowania logopedycznego. Udział w zajęciach laboratoryjnych ugruntuje ich gotowość do profesjonalnego podejmowania różnych typów działań logopedycznych zgodnie ze standardami postępowania logopedycznego oraz z uwzględnieniem zasad praktyki opartej na dowodach. W trakcie działań praktycznych studenci zapoznają się z różnorodnymi aspektami warsztatu logopedy, opanują najważniejsze zasady metodyki postępowania logopedycznego. Dokonując analizy case studies będą mieli możliwość poznania różnych podejść terapeutycznych, metod, technik i narzędzi wykorzystywanych w pracy logopedy z różnymi zaburzeniami mowy. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu przedmiotu teoria zaburzeń mowy. |
Literatura podstawowa: | Grabias, S., & Kurkowski, M. (red). (2012). Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Grabias, S., Panasiuk, J., & Woźniak, T. (red.) (2015). Logopedia. Standardy postepowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. Lublin: Wydawnictwo UMCS. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna metody badania mowy i języka człowieka na różnych etapach ontogenezy oraz potrafi je interpretować z wykorzystaniem wiedzy płynącej z dyscyplin zajmujących się człowiekiem, w tym jego zdrowiem i rozwojem. [MIL04_1] |
K_W04 [4/5] |
Zna zasady doboru i adaptacji różnych procedur diagnostycznych i terapeutycznych dla konkretnego pacjenta w obszarze prowadzenia terapii logopedycznej. [MIL04_2] |
K_W05 [4/5] |
Zna budowę i funkcje organizmu człowieka, a także metody oceny stanu zdrowia oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i zmian chorobowych. [MIL04_3] |
K_W07 [3/5] |
Potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z diagnozą i terapią zaburzeń mowy, w tym projektować działania postdiagnostyczne. [MIL04_4] |
K_U01 [4/5] |
Posiada umiejętności pozwalające na zaprogramowanie i wdrażanie interwencji logopedycznej odpowiedniej do wyniku diagnozy. [MIL04_5] |
K_U06 [4/5] |
Wykazuje gotowość do pełnienia roli logopedy jako specjalisty działającego na rzecz tworzenia jak najlepszych warunków do komunikowania się jednostek oraz promowania najlepszych zasad komunikacji międzyludzkiej. [MIL04_6] |
K_K02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [MIL04_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie laboratorium zgodnie z opisem sposobu weryfikacji zawartym w sylabusie. |
MIL04_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [MIL04_fz_1] | Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizująca), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego (w tym analizy case studies). |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału. Lektura uzupełniająca zgodna z programem zajęć. Analiza wybranych przez wykładowcę przykładów. Powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
15 |
Ocena ciągła [MIL04_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |