Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 2 Field of study: Speech Therapy
Programme code: 02-S1LO19.2019

Module name: Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 2
Module code: 02-LO-S1-POILORMORE2
Programme code: 02-S1LO19.2019
Semester:
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
  • summer semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Treści kształcenia obejmują analizę wyników diagnozy w kontekście prognozy, zaplanowania terapii logopedycznej, a także jej prowadzenia. Istotnym wątkiem podejmowanych problemów będzie poznanie różnych sposobów prowadzenia działań pomocowych, w tym bezpośredniej i pośredniej terapii związanej z nauką rozumienia i mówienia, stymulowania umiejętności społeczno-poznawczych, myślenia, motoryki małej i dużej, rozwoju czynności prymarnych. Ważnym elementem kształcenia będzie analiza przypadków.
Prerequisites:
Zaliczenie modułów pn. teoria zaburzeń mowy oraz podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 1
Key reading:
Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, Z.M. Kurkowski, Lublin 2012. Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, Podręcznik akademicki, Wyd. UMCS, Lublin 2015.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna zasady doboru metod terapii do wyników diagnozy, a także zasady doboru i adaptacji różnych procedur terapeutycznych dla konkretnego pacjenta; [POILORMORE204_1]
K_W04 [4/5]
ma wiedzę na temat różnych form pomocy dziecku z opóźnionym rozwojem mowy w ramach systemu edukacji i innych instytucji zajmujących się pomocą dziecku i rodzinie [POILORMORE204_2]
K_W13 [3/5]
potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z profilaktyką i terapią zaburzeń mowy, a także prowadzić bezpośrednią interwencję logopedyczną pacjenta samodzielnie i pod kierunkiem doświadczonego specjalisty w zależności od wyniku diagnozy; [POILORMORE204_3]
K_U01 [4/5] K_U06 [4/5]
potrafi współdziałać z rodzicami dziecka z opóźnionym rozwojem mowy, a także ze specjalistami zajmującymi się pomocą dziecku i rodzinie [POILORMORE204_4]
K_U08 [3/5]
rozumie konieczność szerokiej współpracy z innymi specjalistami z dziedzin nauk humanistycznych, nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej w zakresie niezbędnym do stosowania profilaktyki, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii logopedycznej; [POILORMORE204_5]
K_K04 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
ocena ciagła [POILORMORE204_w_1]
bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie
POILORMORE204_1 POILORMORE204_2 POILORMORE204_3 POILORMORE204_4 POILORMORE204_5
sprawdzian [POILORMORE204_w_2]
Sprawdzian wiadomości w formie pisemnej lub ustnej zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie
POILORMORE204_1 POILORMORE204_2 POILORMORE204_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [POILORMORE204_fs_1]
metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
30 ocena ciagła [POILORMORE204_w_1]
lecture [POILORMORE204_fs_2]
metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) i/lub metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny)
15
Samodzielna, wnikliwa lektura wskazanych w sylabusie materiałów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy zdobytej w trakcie wykładów
30 sprawdzian [POILORMORE204_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)