Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 2
Field of study: Speech Therapy
Programme code: 02-S1LO19.2019

Module name: | Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 2 |
---|---|
Module code: | 02-LO-S1-POILORMORE2 |
Programme code: | 02-S1LO19.2019 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Treści kształcenia obejmują analizę wyników diagnozy w kontekście prognozy, zaplanowania terapii logopedycznej, a także jej prowadzenia. Istotnym wątkiem podejmowanych problemów będzie poznanie różnych sposobów prowadzenia działań pomocowych, w tym bezpośredniej i pośredniej terapii związanej z nauką rozumienia i mówienia, stymulowania umiejętności społeczno-poznawczych, myślenia, motoryki małej i dużej, rozwoju czynności prymarnych. Ważnym elementem kształcenia będzie analiza przypadków. |
Prerequisites: | Zaliczenie modułów pn. teoria zaburzeń mowy oraz podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 1 |
Key reading: | Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, Z.M. Kurkowski, Lublin 2012.
Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, Podręcznik akademicki, Wyd. UMCS, Lublin 2015. |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna zasady doboru metod terapii do wyników diagnozy, a także zasady doboru i adaptacji różnych procedur terapeutycznych dla konkretnego pacjenta; [POILORMORE204_1] |
K_W04 [4/5] |
ma wiedzę na temat różnych form pomocy dziecku z opóźnionym rozwojem mowy w ramach systemu edukacji i innych instytucji zajmujących się pomocą dziecku i rodzinie [POILORMORE204_2] |
K_W13 [3/5] |
potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z profilaktyką i terapią zaburzeń mowy, a także prowadzić bezpośrednią interwencję logopedyczną pacjenta samodzielnie i pod kierunkiem doświadczonego specjalisty w zależności od wyniku diagnozy; [POILORMORE204_3] |
K_U01 [4/5] |
potrafi współdziałać z rodzicami dziecka z opóźnionym rozwojem mowy, a także ze specjalistami zajmującymi się pomocą dziecku i rodzinie [POILORMORE204_4] |
K_U08 [3/5] |
rozumie konieczność szerokiej współpracy z innymi specjalistami z dziedzin nauk humanistycznych, nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej w zakresie niezbędnym do stosowania profilaktyki, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii logopedycznej; [POILORMORE204_5] |
K_K04 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
ocena ciagła [POILORMORE204_w_1] | bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie |
POILORMORE204_1 |
sprawdzian [POILORMORE204_w_2] | Sprawdzian wiadomości w formie pisemnej lub ustnej zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie |
POILORMORE204_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [POILORMORE204_fs_1] | metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
30 |
ocena ciagła [POILORMORE204_w_1] |
lecture [POILORMORE204_fs_2] | metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) i/lub metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny) |
15 | Samodzielna, wnikliwa lektura wskazanych w sylabusie materiałów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy zdobytej w trakcie wykładów |
30 |
sprawdzian [POILORMORE204_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |