Metodyka profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej |
---|---|
Kod modułu: | 02-LO-S1 – MPWIL03 |
Kod programu: | 02-S1LO19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Realizacja modułu zapewni opanowanie przez studentów podstawowych zasad dotyczących profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej zgodnych z najnowszymi światowymi standardami, w tym interwencji ukierunkowanej na skuteczną współpracę z rodziną (family-centred practice). Studenci zapoznają się z praktycznymi strategiami profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej. Zdobęda również wiedzę na temat warunków skutecznej interwencji profilaktycznej oraz źródła dostępnej wiedzy i materiałów z tego zakresu, w tym zestawy narzędzi diagnostycznych wykorzystywanych w przesiewach logopedycznych. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu przedmiotu teoria zaburzeń mowy |
Literatura podstawowa: | Grabias, S., & Kurkowski, M. (red). (2012). Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Grabias, S., Panasiuk, J., & Woźniak, T. (red.) (2015). Logopedia. Standardy postepowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. Lublin: Wydawnictwo UMCS. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Wykazuje się znajomością teorii i zasad opisu normatywnego oraz zaburzonego procesu komunikacji językowej człowieka w ontogenezie, zna metody oceny rozwoju mowy w różnych aspektach. [MPWIL03_1] |
K_W02 [4/5] |
Zna zasady doboru i adaptacji różnych procedur profilaktycznych oraz z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej. [MPWIL03_2] |
K_W05 [4/5] |
Potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z profilaktyką i wczesną interwencją logopedyczną, posiada umiejętności pozwalające na zaprogramowanie i wdrażanie wybranych strategii profilaktycznych, a także z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej. Potrafi współdziałać w zespole terapeutycznym wdrażającym strategie z zakresu profilaktyki logopedycznej. [MPWIL03_3] |
K_U01 [3/5] |
Jest gotów do kompetentnego wdrażania interwencji logopedycznej z zakresu profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej. Wykazuje gotowość do pełnienia roli logopedy jako specjalisty działającego na rzecz tworzenia jak najlepszych warunków do komunikowania się ludzi oraz promowania najlepszych zasad komunikacji międzyludzkiej. [MPWIL03_4] |
K_K01 [4/5] |
Rozumie konieczność szerokiej współpracy z innymi specjalistami z dziedzin nauk humanistycznych, nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej w zakresie niezbędnym do wdrażania skutecznych działań z zakresu profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej. [MPWIL03_5] |
K_K04 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [MPWIL03_w_1] | Sprawdzian poziomu opanowania praktycznych umiejętności związanych z wdrażaniem ćwiczonych na zajęciach form oddziaływań logopedycznych z zakresu profilaktyki i wczesnej interwencji. |
MPWIL03_1 |
Projekt [MPWIL03_w_2] | Pod koniec cyklu zajęć projekt grupowy – prezentacja grupowa strategii wdrażania profilaktyki logopedycznej (pierwszo-, drugo- lub trzeciorzędowej). |
MPWIL03_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [MPWIL03_fz_1] | Ćwiczenia w trakcie, których studenci stosują poznane strategie profilaktyczne i z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej, a także wykorzystują w praktyce narzędzia diagnostyczne i materiały profilaktyczne. |
15 | Przygotowanie do zajęć oraz do sprawdzianu praktycznego. Realizacja projektu końcowego zgodnie z wymogami prowadzącego. |
45 |
Sprawdzian [MPWIL03_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |