Dydaktyka matematyki na III i IV etapie edukacyjnym III
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S2MT12.2018
| Nazwa modułu: | Dydaktyka matematyki na III i IV etapie edukacyjnym III |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO2S-15-DMaB3 |
| Kod programu: | 03-S2MT12.2018 |
| Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Dydaktyka matematyki obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki na III oraz IV etapie edukacyjnym (gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna):
Trudności w uczeniu się. Specyficzne trudności w uczeniu się - profilaktyka, diagnoza, pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Sytuacje wychowawcze w toku nauczania przedmiotowego. Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych uczniów.
Efektywność nauczania. Sprawdzanie i ocenianie jakości kształcenia. Ewaluacja. Ocena własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Kształtowanie u uczniów pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej.
|
| Wymagania wstępne: | Zaliczony moduł DMaB2- Dydaktyka matematyki na III i IV etapie edukacyjnym II
|
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [DMaB3_1] |
KN_W01 [2/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [DMaB3_2] |
KN_W09 [3/5] |
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [DMaB3_3] |
KN_W11 [3/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [DMaB3_4] |
KN_W12 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [DMaB3_w_1] | Ćwiczenia weryfikujące rozumienie treści zajęć oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną |
DMaB3_1 |
| egzamin [DMaB3_w_2] | Weryfikacja znajomości treści modułów DMaB1, DMaB2, DMaB3 w oparciu o analizę odpowiedzi na pytania egzaminu |
DMaB3_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [DMaB3_fs_1] | ćwiczenia związane z pojęciami i faktami z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu |
30 | samodzielne studiowanie wykładów i literatury wskazanej w sylabusie |
30 |
aktywność na zajęciach [DMaB3_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||