Dydaktyka matematyki na III i IV etapie edukacyjnym I
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S2MT12.2018
| Nazwa modułu: | Dydaktyka matematyki na III i IV etapie edukacyjnym I |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO2S-15-DMaB1 |
| Kod programu: | 03-S2MT12.2018 |
| Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Dydaktyka matematyki obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki na III i IV etapie edukacyjnym (gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna) :
Miejsce matematyki jako przedmiotu na III oraz IV etapie edukacyjnym. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć) . Program nauczania - tworzenie i modyfikacja, analiza, ocena, dobór i zatwierdzanie. Projektowanie procesu kształcenia. Rozkład materiału.
Lekcja. Formalna struktura lekcji jako jednostki dydaktycznej. Typy i modele lekcji w zakresie przedmiotu. Planowanie lekcji. Formułowanie celów lekcji i dobór treści nauczania.
Metody i zasady nauczania. Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące.
Formy pracy. Organizacja pracy w klasie,
Projektowanie środowiska materialnego lekcji. Środki dydaktyczne – dobór i wykorzystanie
|
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej [DMaB1_1] |
KN_W01 [1/5] |
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [DMaB1_2] |
KN_W05 [1/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [DMaB1_3] |
KN_W09 [3/5] |
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [DMaB1_4] |
KN_U04 [2/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [DMaB1 _5] |
KN_W12 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [DMaB1_w_1] | Weryfikacja - na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia - znajomości treści zajęć oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną |
DMaB1_1 |
| prace pisemne [DMaB1_w_2] | Weryfikacja umiejętności planowania lekcji matematyki z uwzględnieniem różnych form pracy, zasad i metod nauczania. |
DMaB1_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [DMaB1_fs_1] | ćwiczenia dotyczące treści programowych modułu |
30 | samodzielne przygotowywanie fragmentu planu wynikowego i notatki hospitacyjnej z uwzględnieniem treści programowych modułu |
30 |
aktywność na zajęciach [DMaB1_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||