Logopedia Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2018

Nazwa modułu: Logopedia
Kod modułu: 12-PE-WIP-N1-5L
Kod programu: 12-N1PE12.2018
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przedmiot Logopedia ma na celu kształcenie wrażliwości logopedycznej studentów oraz poszerzanie ich wiedzy i kompetencji w zakresie diagnozy logopedycznej w różnych okresach życia dziecka. Studenci poznają także aspekty pracy logopedy.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec dzieci z zaburzeniami mowy [_K_1]
K_K05 [2/5]
charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z osobami z zaburzeniami mowy i języka [_K_2]
K_K07 [2/5]
potrafi wykazać się umiejętnością rozumienia podstawowych zagadnień związanych z logopedią i działalnością logopedy [_U_1]
K_U01 [1/5] K_U09 [2/5]
potrafi wykorzystując elementarną wiedzę teoretyczną dokonać wstępnego rozpoznania zaburzeń mowy i wspólnie z rodzicami wyznaczyć cele związane z oddziaływaniami terapeutycznymi różnych instytucji i osób wobec dziecka z zaburzeniami [_U_2]
K_U02 [2/5] K_U07 [2/5] K_U08 [2/5] K_U10 [3/5]
posiada elementarną wiedzę z zakresu zaburzeń mowy wraz z ich skutkami dla dziecka [_W_1]
K_W05 [3/5] K_W08 [2/5]
ma podstawową wiedzę na temat poprawnego /wstępnego/ diagnozowania najczęściej spotykanych zaburzeń mowy u dzieci w wieku młodszym [_W_2]
K_W04 [3/5] K_W05 [3/5] K_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury
_U_1 _W_1 _W_2
projekt [_w_2]
przedstawienie przez studentów wybranego zagadnienia, z programem indywidualnym terapii, z przykładami ćwiczeń logopedycznych (korekcyjnych). Budowanie warsztatu terapeuty wraz z instruktażem dla rodziców w celu wspólnych modyfikacji działań skierowanych w stronę dziecka potrzebującej wsparcia
_K_1 _K_2 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
wykład wprowadzający z wykorzystaniem metod audiowizualnych na temat elementarnych zagadnień dotyczących logopedii i terapii logopedycznej; prezentacja prac grupowych dotyczących wybranych zaburzeń mowy u dziecka- metoda projektów
12
analiza literatury i dokumentacji logopedycznej; wykonanie projektu-ze wstępnym opisem i diagnozą danego zaburzenia, programem indywidualnym i przykładami ćwiczeń logopedycznych wraz z instruktażem dla rodziców
88 kolokwium [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)