Moduł do wyboru - Kultura medialna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2018

Nazwa modułu: Moduł do wyboru - Kultura medialna
Kod modułu: 12-PE-N1-KM
Kod programu: 12-N1PE12.2018
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
moduł ma na celu unaocznienie wielości znaczeń jakie niosą z sobą media (głównie tzw. nowe media) w zakresie szeroko pojętej kultury – ze szczególnym uwzględnieniem działalności upowszechnieniowej z zakresu edukacji (jako formy zinstytucjonalizowanej, popularyzatorskiej), kultury i sztuki, promocji aktywności kulturalnej, samorealizacji oraz integracji społecznej. Istotnym obszarem tematyki zajęć jest przybliżenie problemów z zakresu wirtualizacji rzeczywistości społecznej, przemian medialnej sfery publicznej oraz określenie potencjału dla edukacji wynikających z tzw. kultury uczestnictwa..
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności praktycznych. Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania wiedzy. Posiada przekonanie o wartości podejmowania związanych z kulturą medialną działań edukacyjnych i upowszechnieniowych które traktuje jako stymulator rozwoju osobowego i grupowego (wykorzystując ku temu środki i narzędzia wywodzących się z szeroko pojętej kultury medialnej). Jest przygotowany do aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w budowaniu, wspieraniu i rozwijaniu grup, organizacji i instytucji realizujących związane z kulturą medialną działania o charakterze edukacyjnym i upowszechnieniowym. [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K03 [3/5] K_K07 [3/5]
posiada podstawową umiejętność obserwacji i analizy wybranych zjawisk życia społecznego z wykorzystaniem wiedzy z zakresu upowszechniania kultury Wykazuje się umiejętnością sprecyzowania i prezentacji [w formie pisemnej i ustnej] indywidualnych poglądów i wiedzy o procesach komunikacji medialnej popartą argumentacją odwołującą się do wybranych fragmentów wiedzy kierunkowej i specjalistycznej. [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U08 [3/5] K_U10 [3/5]
definiuje, klasyfikuje oraz analizuje prawidłowości dotyczące relacji środowiska mediów do odbiorców i uczestników kultury medialnej bazując na teoriach i wiedzy z zakresu komunikowania masowego. Zna sposoby dystrybucji wiedzy poprzez media. [_W_1]
K_W06 [3/5] K_W07 [3/5] K_W08 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test [_w_1]
test wyboru dotyczący podstaw komunikowania masowego oraz zjawisk i faktów dotyczących środowiska medialnego.
_W_1
projekt upowszechniania wiedzy w nowych mediach [_w_2]
próba realizacji projektu z wykorzystaniem mediów (ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów) realizującego przedsięwzięcie o charakterze upowszechnieniowym wiedzy, umiejętności ect.
_K_1 _U_1 _W_1
prezentacja wiedzy o wybranym obszarze kultury medialnej [_w_3]
prezentacja w formie wystąpienia na temat dotyczący teorii i praktyk komunikacji medialnej (w wybranym obszarze).
_K_1 _U_1 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
przedstawienie i mówienie form, metod i celów upowszechniania wiedzy poprzez media. Przedstawienie i omówienie zasad przygotowania prezentacji (wraz z tematyką)
14
gromadzenie i przyswojenie wiedzy o mediach, zaznajamianie się z literaturą przedmiotu Przygotowanie projektu upowszechniania wiedzy poprzez media. Przygotowanie prezentacji o wybranym obszarze wiedzy o mediach.
60 test [_w_1] projekt upowszechniania wiedzy w nowych mediach [_w_2] prezentacja wiedzy o wybranym obszarze kultury medialnej [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)