Terapia zaburzeń rozwoju ruchowego dziecka Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2018

Nazwa modułu: Terapia zaburzeń rozwoju ruchowego dziecka
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N1-3TZRD
Kod programu: 12-N1PE12.2018
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z prawidłowym rozwojem ruchowym dziecka oraz jego zaburzeniami a także koniecznością wykonywania systematycznych zabiegów i zajęć terapeutycznych poprawiających funkcje psychoruchowe osób z różnoraką niepełnosprawnością. Student nabędzie podstawowe wiadomości z zakresu prowadzonego usprawniania psychoruchowego, które będzie potrzebne do nabywania nowych umiejętności zarówno samoobsługowych jak i typowo szkolnych. Przedstawione również zostaną treści dotyczące metod usprawniania zaburzonych funkcji ruchowych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych [_K_1]
K_K02 [3/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne oraz medyczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie [_K_2]
K_K07 [3/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) [_U_1]
K_U04 [2/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami dzielności pedagogicznej i medycznej [_U_2]
K_U09 [2/5]
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wskazać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [_U_3]
K_U13 [3/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych (medycznych) [_W_1]
K_W01 [3/5]
ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach [_W_2]
K_W07 [2/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturowej i pomocowej [_W_3]
K_W17 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
ocena realizacji zleconych zadań: analiza tekstów źródłowych; znajomość bieżących artykułów dotyczących metod usprawniania ruchowego dziecka, prezentacja ich treści połączona z własną refleksją; opracowywanie w grupach projektów ćwiczeń usprawniających funkcjonowanie ruchowe
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
kolokwium [_w_2]
sprawdzenie stopnia znajomości treści programowych ćwiczeń i literatury uzupełniającej
_U_2 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
praca z tekstem – analiza krytyczna i praktyczna weryfikacja poznanych zagadnień analiza tekstów źródłowych szczegółowych i poszerzających problematykę - metody podające (pogadanka); metody problemowe (dyskusja, burza mózgów), metody eksponujące (ekspozycja) grupowy projekt sytuacji edukacyjnych; (metody problemowe, praktyczne, gry dydaktyczne) kolokwium
7
samodzielny wybór tekstów, przygotowanie ich do omówienia. przygotowanie i prezentacja treści wybranych artykułów zamieszczonych w czasopismach pedagogicznych. projektowanie sytuacji edukacyjnych wspierających jednostkę odmienną (praktyczna weryfikacja poznanych zagadnień). przygotowanie do zaliczenia treści programowych ćwiczeń
50 projekt [_w_1] kolokwium [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)