Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2018

Nazwa modułu: Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Kod modułu: 12-PE-N1-2BP
Kod programu: 12-N1PE12.2018
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
przedmiot dotyczy kształtowania zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju człowieka w toku całego życia. Uświadamia studentom wagę odpowiedzialności za ochronę zdrowia, za jego doskonalenie oraz umiejętności z tym związanych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K04 [3/5] KNO_K02 [3/5]
docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych [_K_2]
K_K02 [2/5] KN_K02 [2/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań [_U_1]
K_U02 [3/5] KN_U02 [3/5]
potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. Potrafi identyfikować problemy natury zdrowotnej podopiecznego [_U_2]
K_U12 [4/5] KN_U09 [4/5] KN_U12 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw [_W_1]
K_W03 [3/5] KN_W02 [3/5]
zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej [_W_2]
K_W04 [3/5] KN_W03 [3/5]
ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym. Posiada ogólną znajomość budowy i funkcjonowania organizmu człowieka w poszczególnych etapach rozwoju ontogenicznego. Zna objawy i przyczyny chorób wieku dziecięcego, wie jak im zapobiegać. Zna zasady promocji zdrowia i zdrowego tryby życia [_W_3]
K_W05 [4/5] KN_W01 [4/5] KN_W14 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści przekazanych na wykładzie oraz z literatury przedmiotu.
_W_1 _W_2 _W_3
projekt [_w_2]
sprawdzenie umiejętności zaprojektowania zajęć związanych z prozdrowotnymi zachowaniami dzieci, ochroną, ratowaniem i doskonaleniem zdrowia. Analiza tekstów z literatury przedmiotu.
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład podstawowych zagadnień z biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania.
7
zapoznanie się z polecaną lekturą podstawową i uzupełniającą, analiza tekstów
25 kolokwium [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
analiza tekstów z literatury przedmiotu. analiza przygotowanych projektów.
7
przygotowanie lektury do dyskusji przygotowanie się do przedstawienia projektów i udziału w dyskusji nad ich treścią.
40 projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)