Logopedia Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2018

Nazwa modułu: Logopedia
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S1-6L
Kod programu: 12-S1PE12.2018
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Treści: 1. Logopedia: przedmiot, zadania, terminologia, działy. 2. Omówienie zaburzeń mowy, wad mowy, wad wymowy. Przedrostki i rdzenie w pisowni. 3. Budowa, funkcjonowanie i badanie aparatu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego. 4. Badanie mowy /mówienia i rozumienia/. 5. Zaburzenia mowy najczęściej spotykane. 6. Teoretyczne aspekty związane z zaburzeniami słuchu fonematycznego. 7. Autyzm, mutyzm, logofobia. 8. Terapia logopedyczna: założenia, realizacja, przebieg.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec dzieci z zaburzeniami mowy [_K_1]
K_K05 [2/5]
charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z osobami z zaburzeniami mowy i języka [_K_2]
K_K07 [2/5]
potrafi wykazać się umiejętnością rozumienia podstawowych zagadnień związanych z logopedią i działalnością logopedy [_U_1]
K_U01 [1/5] K_U09 [2/5]
potrafi wykorzystując elementarną wiedzę teoretyczną dokonać wstępnego rozpoznania zaburzeń mowy i wspólnie z rodzicami wyznaczyć cele związane z oddziaływaniami terapeutycznymi różnych instytucji i osób wobec dziecka z zaburzeniami [_U_2]
K_U02 [2/5] K_U07 [2/5] K_U08 [2/5] K_U10 [3/5]
posiada elementarną wiedzę z zakresu zaburzeń mowy wraz z ich skutkami dla dziecka [_W_1]
K_W05 [2/5] K_W08 [2/5]
ma podstawową wiedzę na temat poprawnego /wstępnego/ diagnozowania najczęściej spotykanych zaburzeń mowy u dzieci w wieku młodszym [_W_2]
K_W04 [3/5] K_W05 [3/5] K_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury
_W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
opisująca wybrane zagadnienia związane z zaburzeniami mowy u dzieci
_K_2 _U_1 _W_1 _W_2
projekt [_w_3]
przedstawienie przez studentów sposobów wstępnej diagnozy, konstruowania programów indywidualnych, z przykładami ćwiczeń logopedycznych (korekcyjnych). Budowanie warsztatu terapeuty wraz z instruktażem dla rodziców w celu wspólnych modyfikacji działań skierowanych w stronę dziecka potrzebującej wsparcia
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych na temat elementarnych zagadnień dotyczących logopedii i terapii logopedycznej
15
analiza literatury i dokumentacji logopedycznej
5 kolokwium [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
prezentacja prac grupowych dotyczących wybranych zaburzeń mowy u dziecka metoda projektów
30
zebranie i przygotowanie prezentacji w grupach wykonanie projektu-ze wstępną diagnozą danego zaburzenia, programem indywidualnym i przykładami ćwiczeń logopedycznych wraz z instruktażem dla rodziców
15 prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)