Podstawy i metodyka edukacji plastycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2018

Nazwa modułu: Podstawy i metodyka edukacji plastycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S1-5PMEPL
Kod programu: 12-S1PE12.2018
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej [_K_1]
K_K04 [3/5] KN_K04 [3/5] KN_K05 [3/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_2]
K_K08 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K06 [3/5] KN_K07 [3/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_1]
K_U03 [3/5] KNO_U01 [3/5] KN_U03 [3/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań [_U_2]
K_U10 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U12 [3/5]
potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [_U_3]
K_U11 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U13 [3/5]
ma elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę plastyki [_W_1]
K_W13 [3/5] KN_W02 [3/5] KN_W04 [3/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej [_W_2]
K_W15 [3/5] KN_W07 [3/5] KN_W10 [3/5]
ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej [_W_3]
K_W16 [3/5] KN_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
znajomość literatury psychologicznej i pedagogicznej z zakresu rozwoju i stymulacji procesu twórczego dziecka
_U_1 _W_1
praca pisemna [_w_2]
wiedza, doświadczenie i praktyczne umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego; stosowanie warsztatu plastycznego w pracy z dzieckiem
_U_2 _U_3 _W_2 _W_3
egzamin - Pakiet pomocy dydaktycznych. [_w_3]
poglądowe wyjaśnienie i ilustracja programowych zagadnień plastycznych
_K_1 _K_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
dyskusja i studia literatury przedmiotu praktyczne i poszukujące oraz twórcze metody pracy
30
studia nad literaturą z zakresu rozwoju procesu twórczego przygotowanie materiałów i organizacja procesu twórczego
25 praca pisemna [_w_1] praca pisemna [_w_2]
wykład [_fs_2]
wykład ilustrowany
15
studia nad zagadnieniami procesu twórczego i jego uwarunkowaniami rozwoju dziecka w różnych środowiskach; wiedza z historii sztuki i dydaktyki plastyki dziecka
30 praca pisemna [_w_1] egzamin - Pakiet pomocy dydaktycznych. [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)