Warsztat rozwoju umiejętności interpersonalnych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2018

Nazwa modułu: Warsztat rozwoju umiejętności interpersonalnych
Kod modułu: 12-PE-AR-S1-3WRUI
Kod programu: 12-S1PE12.2018
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot ma na celu rozpoznanie własnego potencjału studentów oraz sposobów jego rozwijania. Zapoznanie studentów z podstawami skutecznej komunikacji, istotą aktywnego słuchania oraz barierami komunikacyjnymi. Przybliżenie charakterystyki postawy asertywnej oraz rozwinięcie umiejętności przyjmowania jej w kontaktach społecznych. Kształtowanie aktywnej postawy poszerzania własnych kompetencji interpersonalnych
Wymagania wstępne:
Student zna właściwe sposoby komunikacji w zróżnicowanych sytuacjach społecznych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań asystenta rodziny; doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [_K_1]
K_K01 [4/5]
charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec ludzi, z którymi pracuje, a także umiejętnością właściwego zachowania się wobec nich; przestrzega zasady etyki zawodowej [_K_2]
K_K04 [3/5]
potrafi wypowiadać się w formie ustnej i pisemnej na tematy związane ze specyfiką studiów, a wynikające z analizy wskazanej literatury, indywidualnej pracy badawczej [_U_1]
K_U06 [3/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie różnych form wypowiedzi, a w szczególności potrafi w sposób zwięzły i trafny wyrażać swoje myśli, sprawnie i skutecznie przemawiać, poprawnie konstruować teksty, prowadzić dyskusję, polemiki i negocjacje, autoprezentacje i posługiwać się językiem w oficjalnych sytuacjach publicznych [_U_2]
K_U07 [5/5]
zna elementarne zagadnienia z zakresu prowadzenia dyskusji, polemiki, negocjacji, autoprezentacji oraz posługiwania się językiem w sytuacjach publicznych; ma podstawową wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej z uwzględnieniem kontekstu przemian komunikacyjno-językowych, kulturowych i społecznych; zna prawidłowości i zakłócenia procesu komunikowania interpersonalnego [_W_1]
K_W08 [4/5]
charakteryzuje się właściwą postawę etyczną, ułatwiającą mu wykonywanie pracy pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pracy asystenta rodziny; zna uregulowania prawne i etyczne dotyczące wykonywania tych zawodów [_W_2]
K_W19 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
Sprawdzenie stopnia znajomości treści ćwiczeń, terminologii związanej z komunikacją interpersonalną, asertywnością
_U_1 _W_1
prezentacja (ćwiczenia dramowe) [_w_2]
Sprawdzenie stopnia znajomości wiadomości teoretycznych oraz umiejętności zastosowania ich w ćwiczeniach odzwierciedlających rzeczywiste sytuacje społeczne
_K_1 _K_2 _U_2 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Dyskusja, zajęcia metodą warsztatową obrazujące najważniejsze zagadnienia z zakresu skutecznej komunikacji oraz asertywności
25
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu, praca z tekstem
5 kolokwium [_w_1] prezentacja (ćwiczenia dramowe) [_w_2]
ćwiczenia [_fs_2]
Dramowe scenki związane z rozwijaniem umiejętności interpersonalnych
17
Indywidualne przygotowanie się do udziału w scenkach dramowych, zapoznanie się z adekwatnymi zachowaniami i reakcjami na poszczególne sytuacje
8 prezentacja (ćwiczenia dramowe) [_w_2]
ćwiczenia [_fs_3]
Kolokwium sprawdzające wiedzę z ćwiczeń i omówienie wyników
3
Powtórzenie materiału
2 kolokwium [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)