Technologia informacyjna w nauczaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2018

Nazwa modułu: Technologia informacyjna w nauczaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S1-2IT
Kod programu: 12-S1PE12.2018
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem modułu jest zaznajomienie studenta z metodologią przygotowywania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem TI dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zakłada się zapoznanie studenta z wymogami programowymi dotyczącymi zajęć z wykorzystaniem TI oraz z kryteriami ewaluacji takich zajęć, a także z kryteriami oceny multimedialnych programów edukacyjnych. Przewiduje się zwrócenie uwagi studentów na konieczność kształtowania w uczniach umiejętności wyszukiwania informacji, jej krytycznej oceny oraz na możliwość wspierania uczniowskiej zdolności do samodzielnego uczenia się. Planuje się, że uczestnictwo w module umożliwi studentowi samodzielne zaplanowanie lekcji z wykorzystaniem TI oraz przeprowadzenie jej wybranego fragmentu. Studenci będą mogli również dokonać oceny multimedialnego programu edukacyjnego, która obejmie przygotowanie kryteriów ewaluacji programu, prezentację programu ilustrującą poziom w jakim spełnia on wybrane kryteria, a także wydanie oceny ogólnej i jej uzasadnienie.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
projektuje działania dydaktyczne, jest świadomy konieczności respektowania zasad dydaktycznych podczas zajęć z wykorzystaniem TI oraz wspierania samodzielności uczniów w zdobywaniu wiedzy i umiejętności [_K_1]
K_K04 [2/5] K_K08 [4/5] KN_K01 [4/5] KN_K02 [4/5] KN_K04 [2/5] KN_K05 [2/5] KN_K06 [4/5] KN_K07 [4/5]
potrafi zaplanować dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym zajęcia z wykorzystaniem TI z uwzględnieniem wymogów programowych oraz podstawowych zasad dydaktycznych jest w stanie sformułować kryteria oceny pracy dzieci na zajęciach z wykorzystaniem TI [_U_1]
K_U04 [1/5] K_U08 [2/5] K_U10 [2/5] K_U11 [2/5] K_U13 [2/5] K_U14 [1/5] KNO_U02 [1/5] KN_U04 [1/5] KN_U06 [2/5] KN_U08 [2/5] KN_U10 [2/5] KN_U11 [2/5] KN_U12 [2/5] KN_U13 [2/5] KN_U14 [2/5] KN_U15 [2/5]
potrafi przeprowadzić fragment zajęć z wykorzystaniem TI [_U_2]
K_U11 [1/5] KN_U06 [1/5] KN_U08 [1/5] KN_U10 [1/5] KN_U13 [1/5]
potrafi przygotować zestaw kryteriów oceny multimedialnego programu edukacyjnego, ocenić taki program oraz uzasadnić swoją ocenę [_U_3]
K_U08 [1/5] KN_U14 [1/5] KN_U15 [1/5]
wymienia i charakteryzuje podstawowe modele zajęć z wykorzystaniem TI [_W_1]
K_W16 [2/5] KN_W10 [2/5]
wie jakie kompetencje dzieci w wieku wczesnoszkolnym należy wspierać za pomocą TI [_W_2]
K_W15 [1/5] KN_W07 [1/5] KN_W10 [1/5]
zna wymogi programowe dotyczące nauczania technologii informacyjnej w zintegrowanym nauczaniu wczesnoszkolnym [_W_3]
K_W16 [2/5] K_W17 [1/5] KN_W10 [2/5] KN_W11 [1/5]
zna kryteria oceny multimedialnych programów edukacyjnych [_W_4]
K_W16 [1/5] KN_W10 [1/5]
opisuje kryteria i zasady oceny pracy dzieci w wieku wczesnoszkolnym na zajęciach z wykorzystaniem TI [_W_5]
K_W16 [1/5] KN_W10 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test pisemny [_w_1]
pisemny sprawdzian poziomu przyswojenia wiedzy przekazywanej na ćwiczeniach
_W_1 _W_2 _W_3 _W_4 _W_5
projekt [_w_2]
przygotowanie projektu polegającego na zaplanowaniu dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym zajęć z wykorzystaniem TI
_K_1 _U_1 _U_2 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_3]
prezentacja dotycząca oceny multimedialnego programu edukacyjnego obejmująca wybór kryteriów oceny, przedstawienie programu z odniesieniem się do wybranych kryteriów oraz wydanie oceny i jej uzasadnienie
_U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
metoda ćwiczeniowa - rozwiązywanie zadań związanych z przygotowywaniem zajęć z wykorzystaniem TI ; prezentacja - zapoznanie się z multimedialnym programem edukacyjnym , jego ocena i prezentacja, metoda projektów – wykonanie projektu polegającego na przygotowaniu konspektu lekcji z wykorzystaniem TI oraz środków dydaktycznych potrzebnych do p przeprowadzenia planowanych zajęć
30
zapoznanie się z literaturą, wyszukiwanie materiałów przygotowanie kryteriów oceny multimedialnego programu edukacyjnego ; sformułowanie tematu zajęć, celów w postaci operacyjnej, zaplanowanie zajęć, zredagowanie konspektu, wyszukiwanie materiałów i przygotowanie środków dydaktycznych do zaplanowanej lekcji
8 test pisemny [_w_1] projekt [_w_2] prezentacja [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)