Metodyka nauczania muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej 1/KN
Field of study: Music Education
Programme code: 13-S2EM12.2018

Module name: | Metodyka nauczania muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej 1/KN |
---|---|
Module code: | 13-EM-S2-MET_KN1 |
Programme code: | 13-S2EM12.2018 |
Semester: | summer semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Moduł ma przygotować studentów do prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych w przedszkolu, prowadzenia zajęć muzycznych w zintegrowanym naucza-niu oraz przedmiotu Muzyka w szkole podstawowej. Studenci wykorzystują i integrują wiedzę teoretyczną i praktyczną wielu modułów kierunkowych i pedagogicznych, potrzebną do pracy pedagogicznej i dydaktycznej z dzieckiem w przedszkolu i szkole podstawowej. |
Prerequisites: | Wymagana: realizacja efektów kształcenia modułów: Podstawy psychologii dla nauczycieli, Pedagogika ogólna. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju dziecka, wycho-wania, nauczania i uczenia się oraz niezbędną do realizacji dydaktyki szczegółowej pierwszego stopnia naucza-nia. Posiada pogłębioną i poszerzoną wiedzę z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania muzyki, popartą do-świadczeniem w jej praktycznym wykorzystaniu w przedszkolu i w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_1] |
K_W14 [1/5] |
Zna założenia systemów wychowania muzycznego; w tym polskie i europejskie koncepcje wychowania muzycz-nego – E. Jaques-Dalcroze’a, C. Orffa, Z. Kodaly’a. [13-EM-S2-MET_KN1_2] |
KN2_W06 [2/5] |
Zna podstawę programową, programy nauczania i podręczniki do muzyki w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_3] |
KN2_W07 [2/5] |
Potrafi wykorzystać w praktyce posiadaną wiedzę muzyczną, psychologiczną, pedagogiczną i dydaktyczną z za-kresu metodyki nauczania muzyki, niezbędną do prowadzenia zajęć muzycznych w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_4] |
K_U16 [2/5] |
Potrafi zagrać, zaśpiewać i nauczyć piosenki różnymi metodami, przeprowadzić ćwiczenia emisyjne, rytmiczne w szkole podstawowej; ma umiejętność prowadzania zajęć muzycznych z wykorzystaniem wielu form aktywności muzycznej. [13-EM-S2-MET_KN1_5] |
KN2_U01 [2/5] |
Potrafi skonstruować scenariusz do muzyki i przeprowadzić praktycznie zajęcia muzyczne z dziećmi w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_6] |
K_U16 [2/5] |
Jest przygotowany do prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych w przedszkolu i pracy w szkole podstawowej w zakresie edukacji muzycznej w nauczaniu zintegrowanym oraz do realizowania przedmiotu Muzyka w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_7] |
K_U16 [2/5] |
Posiada:
- umiejętność właściwej i efektywnej organizacji pracy z dziećmi i pracy własnej,
- umiejętność efektywnej współpracy i integracji z nauczycielami i uczniami podczas realizacji zajęć i zadań ze-społowych,
- umiejętność korzystania z różnych źródeł wiedzy i stosowania nowoczesnych technologii Informatycznych.
Pamięta o BHP w czasie zajęć ruchowych i innych.
Korzysta z literatury przedmiotu polskich i zagranicznych autorów w zakresie samokształcenia.
[13-EM-S2-MET_KN1_8
] |
K_K01 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Zaliczenie ustne [13-EM-S2-MET_KN1_w_1] | Weryfikacja wiedzy w oparciu o treści omawiane na ćwiczeniach połączona z praktyczną prezentacją akompaniamentu do piosenki. |
13-EM-S2-MET_KN1_1 |
lekcja [13-EM-S2-MET_KN1_w_2] | Skonstruowanie scenariuszy dziennych z treściami muzycznymi dla uczniów szkoły podsta-wowej |
13-EM-S2-MET_KN1_5 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [MET_KN1_fs_1] | praktyczna realizacja treści ćwiczeń |
15 | przygotowanie i skonstruowanie sce-nariusza do lekcji muzyki w szkole podstawowej, przeprowadzenie ćwi-czeń rytmicznych i muzyczno-ruchowych, opracowanie akompa-niamentu do piosenki
lektura wskazanej literatury przed-miotu
|
15 |
Zaliczenie ustne [13-EM-S2-MET_KN1_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |