Metodyka nauczania muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej 1/KN Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S2EM12.2018

Nazwa modułu: Metodyka nauczania muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej 1/KN
Kod modułu: 13-EM-S2-MET_KN1
Kod programu: 13-S2EM12.2018
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł ma przygotować studentów do prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych w przedszkolu, prowadzenia zajęć muzycznych w zintegrowanym naucza-niu oraz przedmiotu Muzyka w szkole podstawowej. Studenci wykorzystują i integrują wiedzę teoretyczną i praktyczną wielu modułów kierunkowych i pedagogicznych, potrzebną do pracy pedagogicznej i dydaktycznej z dzieckiem w przedszkolu i szkole podstawowej.
Wymagania wstępne:
Wymagana: realizacja efektów kształcenia modułów: Podstawy psychologii dla nauczycieli, Pedagogika ogólna.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju dziecka, wycho-wania, nauczania i uczenia się oraz niezbędną do realizacji dydaktyki szczegółowej pierwszego stopnia naucza-nia. Posiada pogłębioną i poszerzoną wiedzę z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania muzyki, popartą do-świadczeniem w jej praktycznym wykorzystaniu w przedszkolu i w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_1]
K_W14 [1/5] KN2_W01 [1/5] KN2_U01 [1/5]
Zna założenia systemów wychowania muzycznego; w tym polskie i europejskie koncepcje wychowania muzycz-nego – E. Jaques-Dalcroze’a, C. Orffa, Z. Kodaly’a. [13-EM-S2-MET_KN1_2]
KN2_W06 [2/5]
Zna podstawę programową, programy nauczania i podręczniki do muzyki w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_3]
KN2_W07 [2/5]
Potrafi wykorzystać w praktyce posiadaną wiedzę muzyczną, psychologiczną, pedagogiczną i dydaktyczną z za-kresu metodyki nauczania muzyki, niezbędną do prowadzenia zajęć muzycznych w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_4]
K_U16 [2/5] KN2_U02 [1/5] KN2_U07 [2/5]
Potrafi zagrać, zaśpiewać i nauczyć piosenki różnymi metodami, przeprowadzić ćwiczenia emisyjne, rytmiczne w szkole podstawowej; ma umiejętność prowadzania zajęć muzycznych z wykorzystaniem wielu form aktywności muzycznej. [13-EM-S2-MET_KN1_5]
KN2_U01 [2/5]
Potrafi skonstruować scenariusz do muzyki i przeprowadzić praktycznie zajęcia muzyczne z dziećmi w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_6]
K_U16 [2/5] KN2_U07 [1/5]
Jest przygotowany do prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych w przedszkolu i pracy w szkole podstawowej w zakresie edukacji muzycznej w nauczaniu zintegrowanym oraz do realizowania przedmiotu Muzyka w szkole podstawowej. [13-EM-S2-MET_KN1_7]
K_U16 [2/5]
Posiada: - umiejętność właściwej i efektywnej organizacji pracy z dziećmi i pracy własnej, - umiejętność efektywnej współpracy i integracji z nauczycielami i uczniami podczas realizacji zajęć i zadań ze-społowych, - umiejętność korzystania z różnych źródeł wiedzy i stosowania nowoczesnych technologii Informatycznych. Pamięta o BHP w czasie zajęć ruchowych i innych. Korzysta z literatury przedmiotu polskich i zagranicznych autorów w zakresie samokształcenia. [13-EM-S2-MET_KN1_8 ]
K_K01 [2/5] K_K02 [2/5] K_K09 [2/5] K_K11 [2/5] KN2_K01 [2/5] KN2_K03 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie ustne [13-EM-S2-MET_KN1_w_1]
Weryfikacja wiedzy w oparciu o treści omawiane na ćwiczeniach połączona z praktyczną prezentacją akompaniamentu do piosenki.
13-EM-S2-MET_KN1_1 13-EM-S2-MET_KN1_2 13-EM-S2-MET_KN1_3 13-EM-S2-MET_KN1_4
lekcja [13-EM-S2-MET_KN1_w_2]
Skonstruowanie scenariuszy dziennych z treściami muzycznymi dla uczniów szkoły podsta-wowej
13-EM-S2-MET_KN1_5 13-EM-S2-MET_KN1_6 13-EM-S2-MET_KN1_7 13-EM-S2-MET_KN1_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [MET_KN1_fs_1]
praktyczna realizacja treści ćwiczeń
15
przygotowanie i skonstruowanie sce-nariusza do lekcji muzyki w szkole podstawowej, przeprowadzenie ćwi-czeń rytmicznych i muzyczno-ruchowych, opracowanie akompa-niamentu do piosenki lektura wskazanej literatury przed-miotu
15 Zaliczenie ustne [13-EM-S2-MET_KN1_w_1] lekcja [13-EM-S2-MET_KN1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)