Psychologia II
Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-S2FLR12.2018

Nazwa modułu: | Psychologia II |
---|---|
Kod modułu: | 02-FL-S2-240PS-2 |
Kod programu: | 02-S2FLR12.2018 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami zainteresowań psychologii jako nauki oraz z elementami psychologii stosowanej. Wdrożenie do stosowania podstawowej wiedzy psychologicznej w praktyce pedagogicznej w obszarze działań wychowawczych, profilaktycznych, diagnostycznych i wspomagających funkcjonowanie dzieci i młodzieży. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | • Fontana D. (1998): Psychologia dla nauczycieli. Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka
• Gerrig R.J., Zimbardo P.G. (2008): Psychologia i życie. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN
• Mietzel G. (2003): Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia warsztatu zawodowego [K01] |
K_K01 [2/5] |
dostrzega problemy moralne i dylematy etyczne związane z wykonywaniem zawodu [K02] |
K_K02 [2/5] |
ma głęboką świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [N2_K05] |
KN2_K05 [4/5] |
potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania
działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych
[N2_U03] |
KN2_U03 [4/5] |
posiada szeroką wiedzę o rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych [N2_W01] |
KN2_W01 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać , selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy [U12] |
K_U12 [3/5] |
posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach związanych z wykonywaniem zawodu [U14] |
K_U14 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test wiedzy [w-1] | Szczegółowy test sprawdzający wiadomości studentów z zakresu teoretycznych podstaw psychologii jako nauki. |
N2_W01 |
Test kompetencji [w-2] | Test sprawdzający rozumienie sytuacji społecznych związanych z funkcjonowaniem dzieci i młodzieży w relacjach z dorosłymi (rodzice, nauczyciele, wychowawcy) oraz rówieśnikami i sposobów kierowania nimi. |
K01 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [f-2] | Przekaz odbywa się w formie wykładu ustnego na tle prezentacji multimedialnej. |
30 | Zapoznanie się z literaturą podstawową i uzupełniającą. |
30 |
Test wiedzy [w-1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |