Psychologia II Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-S2FLR12.2018

Nazwa modułu: Psychologia II
Kod modułu: 02-FL-S2-240PS-2
Kod programu: 02-S2FLR12.2018
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami zainteresowań psychologii jako nauki oraz z elementami psychologii stosowanej. Wdrożenie do stosowania podstawowej wiedzy psychologicznej w praktyce pedagogicznej w obszarze działań wychowawczych, profilaktycznych, diagnostycznych i wspomagających funkcjonowanie dzieci i młodzieży.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
• Fontana D. (1998): Psychologia dla nauczycieli. Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka • Gerrig R.J., Zimbardo P.G. (2008): Psychologia i życie. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN • Mietzel G. (2003): Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia warsztatu zawodowego [K01]
K_K01 [2/5]
dostrzega problemy moralne i dylematy etyczne związane z wykonywaniem zawodu [K02]
K_K02 [2/5]
ma głęboką świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [N2_K05]
KN2_K05 [4/5]
potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych [N2_U03]
KN2_U03 [4/5]
posiada szeroką wiedzę o rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych [N2_W01]
KN2_W01 [4/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać , selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy [U12]
K_U12 [3/5]
posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach związanych z wykonywaniem zawodu [U14]
K_U14 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test wiedzy [w-1]
Szczegółowy test sprawdzający wiadomości studentów z zakresu teoretycznych podstaw psychologii jako nauki.
N2_W01
Test kompetencji [w-2]
Test sprawdzający rozumienie sytuacji społecznych związanych z funkcjonowaniem dzieci i młodzieży w relacjach z dorosłymi (rodzice, nauczyciele, wychowawcy) oraz rówieśnikami i sposobów kierowania nimi.
K01 K02 N2_K05 N2_U03 U12 U14
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [f-2]
Przekaz odbywa się w formie wykładu ustnego na tle prezentacji multimedialnej.
30
Zapoznanie się z literaturą podstawową i uzupełniającą.
30 Test wiedzy [w-1] Test kompetencji [w-2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)