Podstawy dydaktyki Field of study: Philology (Romance Philology)
Programme code: 02-S2FLR12.2018

Module name: Podstawy dydaktyki
Module code: 02-FL-S2-240PD
Programme code: 02-S2FLR12.2018
Semester: winter semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę z zakresu teorii dydaktyki języków obcych, przedstawienie jej głównych koncepcji oraz najważniejszych kierunków badań. W ramach głównej problematyki na zajęciach podnoszone są następujące kwestie: analiza głównych modeli nauczania/uczenia się języków obcych, analiza procesu nauczania/uczenia się języków obcych w warunkach szkolnych na różnych poziomach nauczania, diagnozowanie i ocenianie osiągnięć uczniów na poszczególnych etapach systemu edukacyjnego.
Prerequisites:
Ogólna wiedza na temat procesu nauczania/uczenia się języków obcych;
Key reading:
1. Arends R.I., 1995 : Uczmy się nauczać, Warszawa, WSiP. 2. Komorowska H, 2003: Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa. 3. Żylińska M., 2013: Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
is aware of his/her level of knowledge and skills; understands the need to constantly improve his/her professional skills as well as the need for personal development; is able to evaluate his/her own competencies and improves his/her skills while performing pedagogical activities (educational and school-age care activities) [N2_K01]
KN2_K01 [4/5]
is aware of the ethical dimension to diagnosing and evaluating pupils [N2_K05]
KN2_K05 [4/5]
is able to make use of theoretical knowledge in the field of pedagogy and psychology as well as teaching strategies and detailed methodology in order to diagnose, analyse and anticipate pedagogical situations and to choose appropriate strategies to realize particular stages of the educational process [N2_U03]
KN2_U03 [4/5]
is able to gain additional knowledge independently and develop her/his own professional skills connected with pedagogical activity (didactic, educational and child-care) using various sources (in both Polish and foreign languages) and modern technologies [N2_U04]
KN2_U04 [4/5]
has an extensive knowledge of biological, psychological, and social aspects of human development across the life cycle, broadened with respect to each educational stage [N2_W01]
KN2_W01 [4/5]
has knowledge of present day theories and approaches to education, self-study and methodology of teaching foreign languages and understands diverse circumstances surrounding these processes. [N2_W04]
KN2_W04 [4/5]
has knowledge of the methodology of performing tasks – norms, procedures and good practices used in a chosen area of pedagogical activity (pre-school education, teaching in public schools, in special and integrated schools and departments). [N2_W08]
KN2_W08 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Prezentacja lub praca pisemna [w-1]
Studenci przygotowują prezentację lub referat na wybrany lub zadany temat
N2_K01 N2_U03 N2_U04 N2_W04
Praca na zajęciach [w-2]
Studenci biorą czynny udział w zajęciach.
N2_K01 N2_K05 N2_U03 N2_U04 N2_W01
Test zaliczeniowy [w-3]
Studenci przystępują do testu zaliczeniowego.
N2_W04 N2_W08
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [f-1]
Prezentacje multimedialne
2
Studenci opracowują wybrane bądź zadane zagadnienie.
2 Prezentacja lub praca pisemna [w-1]
lecture [f-2]
Praca z tekstami teoretycznymi na temat dydaktyki języków obcych (analiza, omówienie, dyskusja)
14
Studenci zapoznają się, a następnie omawiają wskazane materiały i dyskutują na ich temat.
14 Praca na zajęciach [w-2]
lecture [f-3]
Samodzielna interpretacja oraz krytyczna ocena dokumentów naukowych z zakresu dydaktyki języków obcych
14
Studenci samodzielnie interpretują oraz wyciągają samodzielne wnioski dotyczące omawianych treści programowych.
14 Test zaliczeniowy [w-3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)