Podstawy dydaktyki
Field of study: Philology (Romance Philology)
Programme code: 02-S2FLR12.2018

Module name: | Podstawy dydaktyki |
---|---|
Module code: | 02-FL-S2-240PD |
Programme code: | 02-S2FLR12.2018 |
Semester: | winter semester 2019/2020 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę z zakresu teorii dydaktyki języków obcych, przedstawienie jej głównych koncepcji oraz najważniejszych kierunków badań. W ramach głównej problematyki na zajęciach podnoszone są następujące kwestie: analiza głównych modeli nauczania/uczenia się języków obcych, analiza procesu nauczania/uczenia się języków obcych w warunkach szkolnych na różnych poziomach nauczania, diagnozowanie i ocenianie osiągnięć uczniów na poszczególnych etapach systemu edukacyjnego. |
Prerequisites: | Ogólna wiedza na temat procesu nauczania/uczenia się języków obcych; |
Key reading: | 1. Arends R.I., 1995 : Uczmy się nauczać, Warszawa, WSiP.
2. Komorowska H, 2003: Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa.
3. Żylińska M., 2013: Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
|
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
is aware of his/her level of knowledge and skills; understands the need to constantly improve his/her professional skills as well as the need for personal development; is able to evaluate his/her own competencies and improves his/her skills while performing pedagogical activities (educational and school-age care activities) [N2_K01] |
KN2_K01 [4/5] |
is aware of the ethical dimension to diagnosing and evaluating pupils [N2_K05] |
KN2_K05 [4/5] |
is able to make use of theoretical knowledge in the field of pedagogy and psychology as well as teaching strategies and detailed methodology in order to diagnose, analyse and anticipate pedagogical situations and to choose appropriate strategies to realize particular stages of the educational process [N2_U03] |
KN2_U03 [4/5] |
is able to gain additional knowledge independently and develop her/his own professional skills connected with pedagogical activity (didactic, educational and child-care) using various sources (in both Polish and foreign languages) and modern technologies [N2_U04] |
KN2_U04 [4/5] |
has an extensive knowledge of biological, psychological, and social aspects of human development across the life cycle, broadened with respect to each educational stage [N2_W01] |
KN2_W01 [4/5] |
has knowledge of present day theories and approaches to education, self-study and methodology of teaching foreign languages and understands diverse circumstances surrounding these processes. [N2_W04] |
KN2_W04 [4/5] |
has knowledge of the methodology of performing tasks – norms, procedures and good practices used in a chosen area of pedagogical activity (pre-school education, teaching in public schools, in special and integrated schools and departments).
[N2_W08] |
KN2_W08 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Prezentacja lub praca pisemna [w-1] | Studenci przygotowują prezentację lub referat na wybrany lub zadany temat |
N2_K01 |
Praca na zajęciach [w-2] | Studenci biorą czynny udział w zajęciach. |
N2_K01 |
Test zaliczeniowy [w-3] | Studenci przystępują do testu zaliczeniowego. |
N2_W04 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [f-1] | Prezentacje multimedialne |
2 | Studenci opracowują wybrane bądź zadane zagadnienie. |
2 |
Prezentacja lub praca pisemna [w-1] |
lecture [f-2] | Praca z tekstami teoretycznymi na temat dydaktyki języków obcych (analiza, omówienie, dyskusja) |
14 | Studenci zapoznają się, a następnie omawiają wskazane materiały i dyskutują na ich temat. |
14 |
Praca na zajęciach [w-2] |
lecture [f-3] | Samodzielna interpretacja oraz krytyczna ocena dokumentów naukowych z zakresu dydaktyki języków obcych |
14 | Studenci samodzielnie interpretują oraz wyciągają samodzielne wnioski dotyczące omawianych treści programowych. |
14 |
Test zaliczeniowy [w-3] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |