Praktyczna nauka języka francuskiego II
Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-S2FLR12.2018

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka francuskiego II |
---|---|
Kod modułu: | 02-FL-RM-S2-PNJF-2 |
Kod programu: | 02-S2FLR12.2018 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Celem modułu jest doskonalenie znajomości j. francuskiego, sprawne posługiwanie się nim w komunikacji ustnej i pisemnej, wzbogacenie słownictwa, doskonalenie wymowy, poprawne formułowanie myśli, umiejętność argumentacji. Celem modułu jest przyswojenie podstawowych struktur czasownikowych w odniesieniu do rekcji, jaką posiadają w języku francuskim. Podczas zajęć analizowane jest zagadnienie łączliwości czasowników z określonym przyimkiem, co pośrednio może wypływać z jego polisemicznego charakteru i znaczenia w języku polskim. Ponadto szeroko studiowane jest znaczenie poszczególnych użyć czasowników w powiązaniu ze zbiorem synonimów i antonimów, które można z owym znaczeniem powiązać. Drugi semestr modułu zakłada analizę użyć czasownikowych łączących się z przyimkiem « à ». |
Wymagania wstępne: | Stopień znajomości języka umożliwiający aktywny udział w dyskusjach |
Literatura podstawowa: | Ch. Maccio: Pratique de l’expression orale , écrite, audiovisuelle. Paris, Broché, 1994.
M. Braud : L’expression écrite et la composition française, Kraków, C&D, 1991.
Miczka E., 1999: Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de prefectionnement. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Cholet I., Robert J.-M., 2007 : Précis. Les verbes et leurs prépositions. CLE International.
Bulman F., 2004: Le Prépositionnaire. Dictionnaire des verbes et des adjectifs pouvant être suivis d’une préposition. ViaMedias Éditions.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa [K05] |
K_K05 [4/5] |
dąży do poprawnego komunikowania się w języku obcym, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego [K09] |
K_K09 [3/5] |
Sprawnie posługuje się szerokim zasobem leksykalno-gramatycznym w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia [U01] |
K_U01 [4/5] |
Formułuje płynne i spontaniczne wypowiedzi związane z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego [U02] |
K_U02 [4/5] |
swobodnie posługuje się słownictwem i wyrażeniami cechującymi język akademicki [U05] |
K_U05 [4/5] |
Posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych typów prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych w języku uznawanym za podstawowy dla studiowanego kierunku [U15] |
K_U15 [4/5] |
zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie filologii [W05] |
K_W05 [4/5] |
Ma pogłębioną wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury [W06] |
K_W06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca na zajęciach [w-1] | Student przedstawia opinie, w formie ustnej i pisemnej (recenzje) na temat prezentowanych materiałów audiowizualnych, uczestniczy w dyskusjach i debatach |
K05 |
Prezentacje [w-2] | Studenci przygotowują prezentacje na wybrane tematy |
K09 |
Zaliczenie na ocenę [w-3] | Student wypowiada się na jeden z tematów poruszanych na zajęciach, prowadzący dokonuje oceny pracy pisemnej |
K05 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [f-1] | Praca na bazie, filmu, audycji |
20 | Studenci dokonują wyboru treści audiowizualnych |
30 |
Praca na zajęciach [w-1] |
konwersatorium [f-2] | Wypowiedzi ustne studentów: dyskusje, debaty |
20 | Studenci przygotowują słownictwo związane z omawianym tematem |
30 |
Prezentacje [w-2] |
ćwiczenia [f-3] | Studenci wykonują liczne ćwiczenia gramatyczne sprawdzające stopień przyswojenia materiału teoretycznego. Ćwiczenia dotyczą umiejętnego dobierania odpowiednich przyimków do poszczególnych znaczeń czasowników oraz zestawu synonimów i antonimów |
20 | Studenci opracowują uprzednio kolejne zagadnienie przygotowując rozwiązania dla ćwiczeń. |
30 |
Zaliczenie na ocenę [w-3] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |