Praktyczna nauka języka francuskiego II Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-S2FLR12.2018

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka francuskiego II
Kod modułu: 02-FL-RM-S2-PNJF-2
Kod programu: 02-S2FLR12.2018
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem modułu jest doskonalenie znajomości j. francuskiego, sprawne posługiwanie się nim w komunikacji ustnej i pisemnej, wzbogacenie słownictwa, doskonalenie wymowy, poprawne formułowanie myśli, umiejętność argumentacji. Celem modułu jest przyswojenie podstawowych struktur czasownikowych w odniesieniu do rekcji, jaką posiadają w języku francuskim. Podczas zajęć analizowane jest zagadnienie łączliwości czasowników z określonym przyimkiem, co pośrednio może wypływać z jego polisemicznego charakteru i znaczenia w języku polskim. Ponadto szeroko studiowane jest znaczenie poszczególnych użyć czasowników w powiązaniu ze zbiorem synonimów i antonimów, które można z owym znaczeniem powiązać. Drugi semestr modułu zakłada analizę użyć czasownikowych łączących się z przyimkiem « à ».
Wymagania wstępne:
Stopień znajomości języka umożliwiający aktywny udział w dyskusjach
Literatura podstawowa:
Ch. Maccio: Pratique de l’expression orale , écrite, audiovisuelle. Paris, Broché, 1994. M. Braud : L’expression écrite et la composition française, Kraków, C&D, 1991. Miczka E., 1999: Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de prefectionnement. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Cholet I., Robert J.-M., 2007 : Précis. Les verbes et leurs prépositions. CLE International. Bulman F., 2004: Le Prépositionnaire. Dictionnaire des verbes et des adjectifs pouvant être suivis d’une préposition. ViaMedias Éditions.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa [K05]
K_K05 [4/5]
dąży do poprawnego komunikowania się w języku obcym, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego [K09]
K_K09 [3/5]
Sprawnie posługuje się szerokim zasobem leksykalno-gramatycznym w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia [U01]
K_U01 [4/5]
Formułuje płynne i spontaniczne wypowiedzi związane z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego [U02]
K_U02 [4/5]
swobodnie posługuje się słownictwem i wyrażeniami cechującymi język akademicki [U05]
K_U05 [4/5]
Posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych typów prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych w języku uznawanym za podstawowy dla studiowanego kierunku [U15]
K_U15 [4/5]
zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie filologii [W05]
K_W05 [4/5]
Ma pogłębioną wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury [W06]
K_W06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca na zajęciach [w-1]
Student przedstawia opinie, w formie ustnej i pisemnej (recenzje) na temat prezentowanych materiałów audiowizualnych, uczestniczy w dyskusjach i debatach
K05 U01 U02 W06
Prezentacje [w-2]
Studenci przygotowują prezentacje na wybrane tematy
K09 U05 U15 W05
Zaliczenie na ocenę [w-3]
Student wypowiada się na jeden z tematów poruszanych na zajęciach, prowadzący dokonuje oceny pracy pisemnej
K05 W06
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [f-1]
Praca na bazie, filmu, audycji
20
Studenci dokonują wyboru treści audiowizualnych
30 Praca na zajęciach [w-1]
konwersatorium [f-2]
Wypowiedzi ustne studentów: dyskusje, debaty
20
Studenci przygotowują słownictwo związane z omawianym tematem
30 Prezentacje [w-2]
ćwiczenia [f-3]
Studenci wykonują liczne ćwiczenia gramatyczne sprawdzające stopień przyswojenia materiału teoretycznego. Ćwiczenia dotyczą umiejętnego dobierania odpowiednich przyimków do poszczególnych znaczeń czasowników oraz zestawu synonimów i antonimów
20
Studenci opracowują uprzednio kolejne zagadnienie przygotowując rozwiązania dla ćwiczeń.
30 Zaliczenie na ocenę [w-3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)