Praktyka nauczycielska 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S2EM12.2018

Nazwa modułu: Praktyka nauczycielska 2
Kod modułu: 13-EM-S2-PPN.2
Kod programu: 13-S2EM12.2018
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Praktyka ma charakter asystencki, choć samodzielnie prowadzone przez studenta zajęcia stanowią również jej istotny element. Praktyka powinna być realizowana w szkole podstawowej lub w gimnazjum. Głównym celem praktyki jest: 1. Zapoznanie się z organizacja pracy dydaktyczno wychowawczej szkoły (Statut szkoły; WSO; PSO; Program profilaktyki; Program wychowawczy szkoły; Szkolny zestaw programów nauczania). 2. Praktyczne zaznajomienie się z dokumentacją pracy nauczyciela (dzienniki, plan dydaktyczny, konspekt, teczka wychowawcy klasy, itp.) 3. Stopniowe nabywanie umiejętności planowania, prowadzenia i obserwacji zajęć o raz ich dokumentowa-nia. 4. Poznanie warunków i możliwości, jakie stwarza określona placówka dla realizacji przedmiotu plasty-ka/sztuka. 5. Nabywanie umiejętności analizy pracy nauczyciela i uczniów (współpraca z opiekunem – nauczycielem). 6. Kształcenie umiejętności nawiązywania dialogu z podopiecznymi. 7. Rozwijanie umiejętności analizowania zagadnień psychologiczno- pedagogicznych w kontekście zróżni-cowanych sytuacji dydaktyczno- wychowawczych.
Wymagania wstępne:
Realizacja modułu 1
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Świadomy uwarunkowań psychologicznych potrafi je wykorzystać jako czynniki modelujące i wspomagające realizowana działania twórcze i edukacyjne. [13-EM-S2-PPN.2_K_1]
K_K05 [3/5] K_K06 [3/5]
Posiada popartą doświadczeniem pewność efektywnego i przystępnego komunikowania się, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki szeroko rozumianej kultury artystycznej. [13-EM-S2-PPN.2_K_2]
K_K09 [3/5]
Potrafi efektywnie organizować i inicjować działania zespołowe [13-EM-S2-PPN.2_K_3]
K_K04 [3/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. [13-EM-S2-PPN.2_K_4]
KN2_K02 [3/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. [13-EM-S2-PPN.2_K_5]
KN2_K01 [3/5]
Posiada wysoki poziom umiejętności związany z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem pedagogiki. [13-EM-S2-PPN.2_U_1]
K_U16 [3/5]
Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce edukacyjnej najnowsze metody i koncepcje pedagogiczne. [13-EM-S2-PPN.2_U_2]
K_U16 [3/5] K_U17 [3/5]
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów. [13-EM-S2-PPN.2_U_3]
KN2_U07 [5/5]
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. [13-EM-S2-PPN.2_U_4]
KN2_U05 [3/5]
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [13-EM-S2-PPN.2_U_5]
KN2_U06 [3/5]
Posiada szczegółową wiedzę w zakresie obszarów sztuki i nauki oraz ich wzajemnych relacji, zależności i powiązań niezbędną do podejmowania różnych zagadnień w obszarze twórczości, edukacji i promocji sztuki. [13-EM-S2-PPN.2_W_1]
K_W10 [3/5]
Dysponuje wiedzą o zmianach we współczesnej praktyce artystycznej oraz o wzajemnych relacjach sztuki z innymi dziedzinami współczesnego życia i kultury. [13-EM-S2-PPN.2_W_2]
K_W09 [3/5]
Ma świadomość zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami doświadczenia sztuki, także w twórczości własnej i edukacji artystycznej. [13-EM-S2-PPN.2_W_3]
K_W04 [3/5]
Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się. [13-EM-S2-PPN.2_W_4]
KN2_W02 [3/5]
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu. [13-EM-S2-PPN.2_W_5]
KN2_W06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ćwiczenia [13-EM-S2-PPN.2_w_1]
Przebieg praktyk uzależniony od warunków i możliwości danej placówki oraz nauczyciela prowadzącego
13-EM-S2-PPN.2_K_1 13-EM-S2-PPN.2_K_2 13-EM-S2-PPN.2_K_3 13-EM-S2-PPN.2_K_4 13-EM-S2-PPN.2_K_5 13-EM-S2-PPN.2_U_1 13-EM-S2-PPN.2_U_2 13-EM-S2-PPN.2_U_3 13-EM-S2-PPN.2_U_4 13-EM-S2-PPN.2_U_5 13-EM-S2-PPN.2_W_1 13-EM-S2-PPN.2_W_2 13-EM-S2-PPN.2_W_3 13-EM-S2-PPN.2_W_4 13-EM-S2-PPN.2_W_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [13-EM-S2-PPN.2_fs_1]
Przebieg praktyk uzależniony od warunków i możliwości danej placówki oraz nauczyciela prowadzącego
(brak informacji)
30 ćwiczenia [13-EM-S2-PPN.2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)